آفتاب
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران؛

نوروزگاه‌ها تهران را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند

نوروزگاه‌ها تهران را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از نوروزگاه‌ها به عنوان رویداد فرهنگی نام برد که می‌تواند تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نژادبهرام، گفت: نوروزگاه‌ها در مجموع اتفاق مبارکی است که برای نخستین بار سال گذشته با تمرکز بر منطقه بلوار کشاورز ایجاد شد.

وی تصریح کرد: اینکه از ظرفیت‌های نوروز بتوانیم به عنوان رویداد فرهنگی استفاده کنیم باعث آشتی و شادی مردم با شهر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران درباره گستردگی این نوروزگاه‌ها توضیح داد: گستردگی این نوروزگاه‌ها در سال جدید قابل تأمل است اما خوب است که این رویه‌های فرهنگی در شهر تهران در نقاط خاص متمرکز نشود و به صورت گسترده‌‎تر از این پخش شود.

وی همچنین تاکید کرد: نوروز برای کشور ما ظرفیتی ایجاد کرده است که هم به لحاظ طبیعی و هم به لحاظ فرهنگی در معرض توجه قرار گیرد و حال و هوای متفاوتی ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: اینکه در شهر تهران هم یک ماه پیش از نوروز این جشن وجود داشته باشد اتفاق مثبتی است، به ویژه نوع برنامه‌ها که هم آموزشی و فرهنگی است و هم متنوع و شاد.

نژاد بهرام همچنین درباره تأثیر نوروزگاه‌ها در جذب گردشگر، گفت: تهران مقصد تجاری، سیاسی و اقتصادی است این نوروزگاه‌ها در تغییر نگاه مردم به شهر و تبدیل شدن آن به یک مقصد خاص گردشگری مؤثر است.

وی در پایان گفت: بسیاری از تهرانیان هم تمایلی به حضور در شهر در ایام نوروز نداشتند اما این نوروزگاه‌ها در ترغیب مردم برای حضور در پایتخت و استفاده از برنامه‌های فرهنگی و شاد تهران، بسیار مؤثر است.

کد N2125318

وبگردی