آفتاب
پس از کاهش ۸۰۰ نفری در شرکت خالق «ندای وظیفه»

ادامه تعدیل در صنعت گیمینگ/ الکترونیک آرتس ۳۵۰ نفر را کنار گذاشت

ادامه تعدیل در صنعت گیمینگ/ الکترونیک آرتس ۳۵۰ نفر را کنار گذاشت

پس از اکتیویژن بلیزارد و تل‌تیل گیمز، حالا نوبت دیگر غول صنعت گیمینگ جهان رسیده تا صدها کارمندش را در آمریکا و سراسر جهان تعدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، شرکت غول تولید بازی‌های ویدئویی الکترونیک آرتس (EA) روز سه‌شنبه اعلام کرد ۳۵۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل می‌کند. این جدیدترین قسمت از تعدیل نیرو در صنعت گیمینگ است که طی چند ماه اخیر به صورت مداوم ادامه داشته است.

کنار گذاشته شدن این ۳۵۰ نفر معادل تعدیل چهار درصد از کل نیروی کار جهانی شرکت الکترونیک آرتس است. این شرکت که واقع در «ردوود سیتی» کالیفرنیاست، مسئول تولید فرنچایزهای محبوب ورزشی از جمله سری بازی‌های فوتبالی «فیفا» و «مَدِن» و همچنین مجموعه بازی‌های اکشن «بتلفید» است.

اندرو ویلسون رئیس شرکت گفت: «این‌ها تصمیم‌هایی بسیار مهم اما بسیار سخت هستند و ما به راحتی آن‌ها را اتخاذ نمی‌کنیم. همه ما در شرکت دوست و همکار هستیم، به کار همه احترام می‌گذاریم و ارزش قائلیم و داریم نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا مطمئن شویم برای پیدا کردن فرصتی جدید به افرادمان کمک می‌کنیم. این اولویت اول ماست».

این تعدیل نیروها بیشتر از همه روی حوزه‌های بازاریابی، انتشار و همچنین تیم‌های عملیاتی شرکت الکترونیک آرتس تأثیر می‌گذارد. ویلسون در عین حال اعلام کرد که این شرکت تیم‌های خود در روسیه و ژاپن را کوچک‌تر می‌کند.

خبر اعمال این تعدیل نیروها در حالی اعلام شده که شرکت اکتیویژن بلیزاد، دیگر غول صنعت بازی‌های ویدئویی که در سانتا مونیکا واقع شده و مسئول تولید تعدادی از برترین بازی‌های جهان از جمله «ندای وظیفه» و «دنیای وارکرفت» است، ۸۰۰ نفر از کارمندانش را تعدیل کرده است.

علاوه بر این، شرکت تل‌تیل گیمز هم ماه سپتامبر سال گذشته ۲۵۰ نفر از کارمندانش را تعدیل کرد و در عمل رو به بستن کل شرکت حرکت کرد.

روز سه‌شنبه و پس از اعلام خبر تعدیل نیروهای شرکت الکترونیک آرتس، ارزش سهام این شرکت نیم درصد بالاتر رفت و به ۱۰۲.۳۲ دلار به ازای هر سهم رسید.

کد N2124717

وبگردی