آفتاب

ظرفیت جابه جایی گردشگران دریایی بوشهر افزایش یافت

ظرفیت جابه جایی گردشگران دریایی بوشهر افزایش یافت

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نوروز امسال ظرفیت جابه جایی گردشگران دریایی این استان 800 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌‌های گردشگری دریایی در بندر بوشهر افزود: روزانه 6هزار و 200 گردشگر دریایی با 29 کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: از این شمار 2 هزار نفر با 9 فروند کشتی و 13 فروند لنج در شهرستان بوشهر و چهارهزار و 200 گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندرها جابه‌جا می‌شوند.
ارجمند زاده یادآور شد: صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی 2 قایق در کنار لنج‌های گردشگری، همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی استان بوشهر است.
وی گفت: در ارتباط با فعالیت شناورهای تفریحی در هنگام شرایط نامساعد جوی نیز تدابیر لازم برای ممانعت از فعالیت آنها پیش بینی شده است.
ارجمند زاده ادامه داد: فعالیت گردشگری دریایی از دیروز به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی متوقف شده و پس از بهبود شرایط از سر گرفته می‌شود.
6043/7212
کد N2123651

وبگردی