آفتاب

آئین جشن نوروز در مکزیکوسیتی برگزار شد

آئین جشن نوروز در مکزیکوسیتی برگزار شد

تهران - ایرنا - آئین جشن نوروز 98 با حضور ایرانیان مقیم مکزیک، جمعی از سفرا و مقام های محلی ونخبگان مکزیکی دراقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این آئین سفیر ایران در مکزیک، با اشاره به اهمیت نوروز به عنوان یک سنت چند هزارساله در ایران گفت: نوروز همزمان با بهار و تازه شدن طبیعت فرصتی برای نو شدن جان، جهان و تفکر است.
«محمدتقی حسینی» افزود: زدودن کینه ها و افشاندن بذر محبت، دوستی و بخشش از سنت های نوروزی است؛ از این رو، آموزه و نگاه نوروز بر پایه صلح و دوستی- که در شرایط کنونی از نیازهای اساسی جهانی محسوب می شود، قرار دارد.
وی همچنین اظهارداشت: پیام نوروز حفظ هماهنگی با طبیعت و مواظبت از مادر طبیعت است؛ این در حالی است که بشر تاکنون با محیط زیست برخورد درستی نداشته و ادامه روند کنونی و تخریب شدید محیط‌ زیست نگرانی‌هایی برای آینده حیات ایجاد خواهد کرد؛ چرا که با از بین رفتن طبیعت سرنوشت بشر نیز در معرض خطر جدی قرار می گیرد.
آمپارو سرپرست اداره کل خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه مکزیک، سناتور سوچتیل گالوز و سفرای چین، پاکستان، ارمنستان، رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در مکزیکوسیتی و کنسول سوئیس از مهمانان ویژه این آئین بودند.
برپایی سفره هفت سین دراین جشن، مورد ‏استقبال ایرانیان و ایران ‌دوستان قرار گرفت و هنرآموزان مکزیکی موسیقی قطعاتی از موسیقی ایرانی را اجرا کردند.
برگزاری مسابقه فرهنگی، شعر خوانی به فارسی و اسپانیایی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی، اعطای بسته فرهنگی و انجام نقاشی با موضوع عید باستانی نوروز برای کودکان از جمله برنامه های این آئین بود.
بسته فرهنگی شامل بروشور معرفی نوروز و هفت سین، به همراه کتابچه هایی شامل تصاویر تعدادی از مشهورترین آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران و دست آوردهای علمی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران به زبان اسپانیایی بود که در اختیار عموم قرار گرفت.
اروپام**6984**1590
کد N2123376

وبگردی