آفتاب

77 درصد حجم سدهای لرستان پرشد

77 درصد حجم سدهای لرستان پرشد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: 77 درصد حجم سدهای این استان پر و سه سد نیز درحال سرریز شدن است.

به گزارش ایرنا، رضا میرزایی روز دوشنبه در نشست ستاد بحران استان درسالن جلسات اسانداری لرستان اظهار داشت: باتوجه به بارش باران در استان دبی رودخانه کشکان به بیش از سه هزار متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد.
وی افزود: دبی این رودخانه در ساعت های پیش از ظهر امروز به ترتیب 2 هزارو 200 و سه هزارو 50 مترمکب بر ثانیه بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: جاده خرم آباد - پلدختر در پنج نقطه تخریب و یا بسته است و ساحل شرقی شهر معمولان و چم مهرعلیا و سفلی در خطر آبگرفتگی هستند.
میرزایی اضافه کرد: دبی رودخانه خرم آباد ساعت 12 ظهر امروز به 275 ، دبی کرگانه به 30 و کاکاشرف به 100 متر مکعب بر ثانیه رسید و هم اکنون خطر سیلاب رودخانه خرم آباد برطرف شده است.
وی بیان کرد: حداکثر حجم عبور آب خرم رود 400 مترمکعب بر ثانیه است که اگر بارندگی 60 میلیمتری تا 9 ساعت صورت گیرد ظرفیت دارد اما در غیر اینصورت طغیان خواهد کرد.

** 449 نفر حادثه دیده سیلاب امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در ادامه این نشست گفت: 449 نفر حادثه دیده سیلاب در استان امدادرسانی شدند.
صارم رضایی افزود: 10 هزار بسته مواد غذایی امروز از تهران وارد استان شده و برای کمک به شهرداری ها به کف کش و لجن کش نیاز داریم.
بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.
این بارش از حدود 12 ساعت گذشته تا صبح امروز به صورت مستمر در خرم آباد ادامه داشته است.
براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه می کنند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
3210/7269/7273
کد N2122939

وبگردی