آفتاب
فراکسیون نمایندگان ولایی در بیانیه ای خواستار شد:

دولت علل بروز سیل در مناطق مختلف ایران را به نمایندگان مجلس اعلام کند

دولت علل بروز سیل در مناطق مختلف ایران را به نمایندگان مجلس اعلام کند

تهران-ایرنا- فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پیامی از دولت خواست ضمن برنامه ریزی برای جبران خسارات وارده به ویژه کشاورزان منطقه، علل بروز سیل در مناطق مختلف ایران را بررسی و گزارش خود را به نمایندگان مردم اعلام کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، در متن پیام فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس پیرامون حادثه سیل استان گلستان و مازندران آمده است: این حادثه سیل حکایت سختی ها، رنج و اندوه هموطنان این خطه از میهنمان، خبر بسیار دردناکی است که مردم شریف ایران رانگران کرده است.
در ادامه این پیام آمده است: بی شک در این حوادث باید بسیج همه نیروهای امدادرسان و تجهیز صددرصد امکانات و منابع دولتی جهت رفع مشکلات موجود، به سرعت در دستور کار قرار گیرد، که این مهم تا امروز نتوانسته است رضایتمندی لازم را بوجود آورد.
فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از ملت بزرگ ایران به عنوان نمایندگان مردم از کوتاهی ها و تاخیرها در کمک رسانی به مردم گلستان و مازندارن در این حادثه، که شادی نوروز را از ملت بزرگ ایران گرفت، عذرخواهی می کنیم و از اقدام دولت در راستای برکناری مسئولینی که در این واقعه در توجه به مردم قصور و کوتاهی داشتند، حمایت می کنیم.
در بخش دیگر این پیام آمده است: ضمن توصیه به اهتمام بیشتر دولت در توجه به نیازهای مردم سیل زده تاکید می نماید، دولت باید با تمرکز بر رفع سریع نیازهای مردم حادثه دیده، ضمن برنامه ریزی برای جبران خسارات وارده به ویژه با توجه به گستره وسیع خسارات کشاورزان منطقه، با حداکثر توان وظرفیت، با بسیج اساتید و صاحب نظران علل بروز سیل در مناطق مختلف ایران را بررسی و گزارش خود را به نمایندگان مردم اعلام نماید.
فراکسیون نمایندگان ولایی ،از همه ظرفیت های نظارتی و قانون گذاری برای رسیدگی و مساعدت به مردم عزیز حادثه دیده استفاده خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
سیام**1058**1553
کد N2122417

وبگردی