آفتاب

برپایی ۴ نوروزگاه در استان قم به مناسبت نوروز ۹۸

برپایی ۴ نوروزگاه در استان قم به مناسبت نوروز ۹۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از راه اندازی ۴ نوروزگاه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع زیتون و بوستان مهدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید یزدانی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم) با اعلام خبر برپایی ۴ نوروزگاه در استان قم به مناسبت نوروز ۹۸، اظهار داشت: نوروزگاه‌ها با هدف  معرفی آداب و سنن استان و با مشارکت هنرمندان قمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نوروزگاه‌های چهارگانه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع بین راهی زیتون و بوستان مهدی برگزار می‌شود تصریح کرد: در این نوروزگاه‌ها برنامه‌های جانبی همچون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذای سنتی، موسیقی سنتی، سیاه چادر، شاهنامه خوانی و نوروزخوانی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه فعالیت نوروزگاه ها تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این نوروزگاه‌ها معرفی آداب و سنن استان، بناها و آثار تاریخی و نیز اجرای برنامه‌های هنری توسط هنرمندان استان قم است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه ساعت ۱۱ تا ۹ صبح در مجتمع گردشگری زیتون واقع در کیلومتر ۱۷ اتوبان قم – تهران، ساعت ۱۱ الی ۱۳ درخانه تاریخی زند واقع در خیابان چهارمردان کوچه ۱۷، ساعت ۱۵ تا ۱۸ در کاروانسرای تاریخی پاسنگان واقع در کیلومتر۲۶ جاده قدیم قم- کاشان، و ساعت ۲۰ تا ۲۲ در بوستان مهدی در مجاورت کمربندی به نوروزگاه‌ها مراجعه و از برنامه های متنوع این نوروزگاه‌ها بازدید به عمل آورند.

کد N2122122

وبگردی