آفتاب

وزیر کشور: همه برای کمک به مردم سیل زده ایستاده ایم

وزیر کشور: همه برای کمک به مردم سیل زده ایستاده ایم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات برای کمک به مردم سیلزده پای کار هستند، گفت: دولت خسارت ها را جبران خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بامداد شنبه سوم فروردین ماه با اشاره به اینکه صبح شنبه در استان گلستان حضور خواهد یافت، گفت: به دستور رئیس جمهوری، صبح امروز شنبه در استان گلستان حضور خواهم یافت و به مازندران و خراسان شمالی هم خواهم رفت.
وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارندگی های استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال های پیش بوده است، اضافه کرد: دبی آب در استان گلستان در بالادست 570 مترمکعب بر ثانیه بوده است درحالی که ظرفیت رودخانه 'گرگان رود' کمتر از آن است.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه گروه های داوطلب مردمی کمک کردند، افزود: در این مدت، سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت ها کمتر شود.
وی گفت: کمک های مردمی به ویژه مردم خوب 'آق قلا' و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیرها تلفات انسانی نداشتیم و البته آب گرفتگی ها و ورود آب به منازل وجود دارد که امیدواریم پس از فروکش کردن، به سرعت تخلیه شود.
وزیر کشور افزود: سیلاب بعد از 'آق قلا' به سمت 'گمیشان' ادامه یافته که حجم دبی آب در آن جا کمتر شده و البته همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تلفات انسانی نداشته باشیم. البته متاسفانه دو مورد در «کلاله» و «مینودشت» واقع شده است، اما در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم.
وی گفت: همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان های موقت و کمک غذایی انجام شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه جلسات شورای تامین و کمیته بحران تشکیل خواهد شد و تصمیمات را در محل اتخاذ خواهیم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاری های خوب آنها و دستگاه های اجرایی تشکر می کنم.
وی با تاکید بر اینکه مردم نگران نباشند و خسارت ها جبران خواهد شد، افزود: علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج ، مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.
بارش سیل آسا یکشنبه هفته جاری در مازندران 12 شهرستان این استان را درگیر کرد و با وجود بسیج عمومی همچنان اثرات سیل در این استان نمایان است.
براساس گزارش هواشناسی بارش باران اواخر سال گذشته در مازندران در سه دهه گذشته بی سابقه بود.
بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در گلستان برجای گذاشت و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
کد N2121348

وبگردی