آفتاب

سخنگوی سپاه: ایران مذاکره ای با تروریست ها انجام نداده است

سخنگوی سپاه: ایران مذاکره ای با تروریست ها انجام نداده است

تهران - ایرنا - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مذاکرات برای آزادسازی چهار مرزبان ایرانی توسط پاکستانی ها انجام شده و جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره ای با تروریست ها انجام نداده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، با تشکر از همکاری پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده، افزود: نیروی زمینی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاکستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند.
وی اظهار داشت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاکستان و نیز مسئولان سیاسی کشورمان از طریق وزارت خارجه این کشور برای آزادی مرزبانان تلاش کردند.
سخنگوی سپاه توضیح داد: گروهک‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح کردند، اما به علت نزدیک شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی که برای اقداماتمان به منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاکستانی ها، آنان در یک مرحله پنج نفر از مرزبانان و در این مرحله چهار نفر را آزاد کردند.
شریف تاکید کرد: تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد که حتما آنان نیز به آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت.
وی گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند.
سخنگوی سپاه با تاکید بر اینکه آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفت وگو‌ها و تعاملات فی مابین صورت گرفت، گفت: نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند که فعلا باتوجه به تعاملات و گفت وگو‌هایی که در سطوح مختلف صورت گرفت چهار مرزبان دیگر آزاد شدند.
به گفته سردار شریف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته یک فروند هواپیما را برای بازگردادن مرزبانان آزاد شده به پاکستان فرستاده است.
وی گفت: اگر مشکل خاصی درخصوص فرود این هواپیما پیش نیاید به احتمال زیاد امروز یا صبح فردا مرزبانان کشور بازمی گردند.
محمود هرمزی، پدرام موسوی، کیانوش بابایی و عبدالکریم شریفی مرزبانانی هستند که شب‌ گدشته آزاد شدند.
به گزارش ایرنا، تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور 24 مهر 97 توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند.
پنج نفر از این مرزبانان 24 آبان با پیگیری های دولت پاکستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما به گفته سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور، اکنون 6 نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.
شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور پیش از این با بیان این که نیروی نفوذی عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است، گفت: نیروهای نفوذی گروهک تروریستی جیش العدل شناسایی شده اند با این حال تاکنون دستگیری خاصی در این زمینه انجام نشده است. 
در گذشته نیز بارها تروریست ها پس از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به مکان های امن در خاک پاکستان متواری می شدند.
بر اساس این گزارش، ١٨ بهمن 1392 پنج سرباز دیده بان کشورمان در مرز جکیگور سیستان و بلوچستان مفقود شدند که مسئولیت آن را نیز گروهک تروریستی جیش العدل بر عهده گرفت؛ پرونده ای که در نهایت با آزادی چهار سرباز و شهادت یک نفر دیگر بسته شد.
اردیبهشت ماه امسال نیز این گروهک در جریان درگیری با مرزبانان کشورمان در میرجاوه، 9 نفر را به شهادت رسانده، دو نفر را مجروح و یک تن دیگر را به گروگان گرفتند.
سیام**9612**1751**9189
کد N2120692

وبگردی