آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران-ایرنا-وزارت خارجه ایران ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرد،هشدار ایران به صهیونیسم:در استفاده از حق دفاع تردید نمی کنیم، تخلیه روستاهای درمعرض سیلاب مازندران ادامه دارد و آمریکا معافیت عراق از تحریم های ضدایرانی را تمدید کردازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
گنبدکاووس-با طغیان رودخانه گرگانرود در برخی از مناطق حاشیه ای شهر گنبدکاووس در بخش شمالی این شهر، آب نفوذی به صورت بطئی و بتدریج درحال پیشروی به داخل شهر است.

تهران-رییس فدراسیون فوتبال گفت: روند انتخاب سرمربی تیم ملی ایران نهایی شده و او از میان مربیان اروپایی انتخاب خواهد شد.

ساری-معاون عمرانی استاندار مازندران از تخلیه ساکنان چهار روستای در معرض سیلاب استان و اسکان موقت آنان خبر داد و گفت: تخلیه 2 روستای دیگر هم در برنامه قرار دارد.

تهران-جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر فوت و ارجاع جسد از تهران به پزشکی قانونی در حوادث چهارشنبه آخر سال اعلام نشده است.

تهران-دفتر حجت الاسلام ناطق نوری ادعای 'صحنه گردانی' ایشان در ماجرای ویلاسازی در لواسان را تکذیب کرد و این خیالبافی را مصداق بارز افترا، تهمت و نشر اکاذیب خواند که قابلیت پیگرد قضایی خواهد داشت.

گنبدکاووس-منابع مردمی و ساکنین حاشیه رودخانه گرگانرود در بخش شمالی شهر گنبد از تشدید نفوذ آب رودخانه گرگانرود به داخل شهر خبر می دهند.

تهران-رئیس اورژانس تهران گفت: یک فروند هواپیما هنگام نشستن در فرودگاه مهرآباد دچار آتش سوزی شد، اما این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

ساری-مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت که باران شدید و سیلاب به تاسیسات زیربنایی این شرکت آسیب زد و آب آشامیدنی 223 روستا در مناطق مرکزی و شرقی استان را قطع کرد.

ساری-فرمانده پلیس راه مازندران با تایید اعتراض شماری از آملی ها نسبت به یکطرفه شدن و بستن موقت جاده هراز گفت: یکطرفه شدن جاده هراز یک تصمیم ملی است و اکنون این محور باز و 2 طرفه شده است.

تهران-رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: محدودیت یکطرفه در جاده هراز برداشته شد و تردد به صورت دو طرفه در این جاده در جریان است.

اهواز-رییس هیات کشتی خوزستان گفت: پس از رایزنی های فراوان و با موافقت استاندار، میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی 2019 به خوزستان واگذار شد.

تهران-رییس کل بانک مرکزی از ثبت ساز وکار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا ( STFI) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی خبر داد.

اخبار خارجی
*********
تهران-اقلیت مسلمان آلمان از مقام های امنیتی این کشور خواستند تا تدابیر امنیتی و حمایت از مساجد آلمان را افزایش دهند.

تهران-تارنمای «المانیتور» نوشت: نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا وعده داده اند درصورت پیروزی بدون هیچ پیش شرطی به توافق هسته ای با ایران بازگردند.

تهران-خاکسپاری قربانیان حمله تروریستی شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند با تشییع جنازه یک مهاجر سوری و پسرش آغاز شد.

تهران-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از حذف واژه «اشغالی» برای بلندی های جولان سوریه در گزارش سالانه حقوق بشر این کشور حمایت کرد.

تهران-شبکه «سی.ان.بی.سی نیوز» به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت این کشور معافیت 90 روزه عراق از تحریم های ضدایرانی را تمدید کرده است.

تهران-هزاران نفر از اعضای اتحادیه های دانش آموزی،معلمان و کارکنان بخش های مختلف دولتی در فرانسه با برگزاری اعتصاب و تظاهرات خواستار افزایش حقوق و دستمزدها و بهبود شرایط زندگی شدند.

تهران-نظامیان صهیونیستی با یورش به روستای عبوین واقع در رام الله با جوانان فلسطینی درگیر شدند و تعدادی از منازل قدیمی این روستا را تخریب کردند.

تهران-سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هک تلفن همراه مقامات این رژیم غاصب را رد کرد.

تهران-'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد: بر سر اجرای مرحله نخست توافق الحدیده پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است.

نیویورک-نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت در واکنش به اظهارات خصمانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق دفاع از خود تردید نخواهد کرد.

دمشق-'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد، فعالیت مشترک دمشق و مسکو و هماهنگی در سطوح عالی در همه حوزه ها از جمله سیاسی و نظامی از عوامل قاطع مقاومت سوریه برای مقابله با تروریسم است.

تهران-یک دیپلمات عربی گفت: تصمیمی برای بازگشت و حضور سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب در تونس گرفته نشده است.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن عضویت برزیل در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بررسی می کند.

تهران-'محمدرامی مرتینی' وزیر گردشگری سوریه گفت: از سال 2011 تاکنون 50 میلیارد دلار به بخش گردشگری کشور خسارت وارد شده است.

لندن-بودجه جدید دولت انگلیس برای حفاظت از مساجد این کشور روز سه‌شنبه در حالی افزایش یافت که اعتبار تخصیص یافته با توجه به تعداد مکان‌های عبادی ثبت‌ شده در این کشور متناسب نیست و در قیاس با بودجه جداگانه دولت برای حفاظت از کنیسه‌ها به شدت تبعیض‌آمیز به نظر می‌رسد.

تهران-شماری از اعضای دموکرات سنای آمریکا در نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار آزادی فعالان حقوق بشر و معارضانی شدند که در زندان های آل سعود به سر می برند.

تهران-نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: سفیر ترکیه در این کشور را در اعتراض به اظهارات 'رجب طیب اردوغان' درخصوص کشتار مسلمانان در شهر «کرایس ‌چرچ» نیوزیلند احضار کرده است.

تهران-یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توضیح مدیران شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی در مورد انتشار ویدیوی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند شد.
شبک**1392
کد N2119953

وبگردی