آفتاب
معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد؛

فعالیت شهرداری ها در تعطیلات نوروزی 98 رصد می شود

فعالیت شهرداری ها در تعطیلات نوروزی 98 رصد می شود

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری ها و دهیاری ها در تعطیلات نوروزی 98 در قالب کمیته هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد امروز- سه شنبه- با بیان این مطلب افزود: این کمیته بدنبال ابلاغیه «رحمانی فضلی» وزیر کشور به استانداران مبنی بر نظارت بر ماموریت های واگذار شده به شهرداری ها و دهیاری ها در دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 1398 فعال شده است.
وی درخصوص فعالیت های خاص مرتبط با سفرهای نوروزی اظهار داشت: در ابلاغیه وزیر کشور به استانداران 22 محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، ‌انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی در موضوعات برنامه ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی،‌ اقدامات فرهنگی و ارتقاء نشاط اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی نیز‌ مشخص شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: پایش اقدامات انجام شده استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری ها برای ایام نوروز در اجرای موارد فوق صورت می‌پذیرد.
جمالی نژاد همچنین از اجرای پویش ملّی بهار در بهار توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی و مهیّا نمودن فضای شاداب و مفرّح در شهرها و روستاها برای گرامیداشت باشکوه تقارن جشن ملّی نوروز و بهار طبیعت با بهار معنویّت خبر داد.

**توسعه گردشگری شهری از محورهای خدمات شهرداری ها در نوروز 98
وی،‌ برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی با محوریت شهرداری‌ها و دهیاری ها را از دیگر محورهای خدمات شهرداری ها و دهیاری ها در نوروز 98 برشمرد.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیای های کشور افزود: به موجب دستورالعمل های ابلاغی شهرداری‌ها و دهیاری ها در زمینه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی باید اقدامات لازم را درخصوص روشنائی فضاهای عمومی شهر و روستا، ایجاد استراحتگاه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و رفع خستگی رانندگان وسایل نقلیه انجام دهند.
جمالی نژاد ادامه داد: به موجب دستورالعمل ابلاغی شهرداری ها و دهیاری همچنین باید اقدامات لازم درخصوص ایجاد کمپ های اسکان موقت برای استقرار شبانه مسافرین و گردشگران، ایجاد کمپ های اسکان اضطراری برای استقرار مسافرین و گردشگران درصورت بروز حوادث غیر مترقبه و ایجاد پارکینگ‌های موقت در ایام اوج سفرهای نوروزی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و ایجاد چشمه های سرویس بهداشتی در فضاهای عمومی به منظور رفاه مسافران، زیباسازی سیما و منظر شهری و امحاء ناهنجاری های بصری سطح شهر برای تأمین آرامش‌ و نشاط گردشگران از دیگر موضوعاتی است که شهرداری ها و دهیاری ها باید در ایام تعطیلات نوروز 98 به آن توجه کنند.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه های موقت محلّی، استقرار مخازن پسماند بخصوص در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها و تهیه نقشه های راهنمای محل های اسکان و توزیع در مبادی ورودی شهرها و روستاها نیز از دیگر موضوعاتی است که شهرداری ها و دهیاری ها باید در ایام تعطیلات نوروز 98 به آن توجه کنند.
سیام*3061*1535
کد N2119799

وبگردی