آفتاب

پهپادهای ایرباس انتقال کالا به کشتی‌ها را آسان می‌کنند

پهپادهای ایرباس انتقال کالا به کشتی‌ها را آسان می‌کنند

شرکت ایرباس ناوگانی از پهپادهای تولیدی خود را برای اولین بار به منظور انتقال انواع کالا به کشتی‌های پهلوگرفته در لنگرگاه‌های کشور سنگاپور به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، طرح اسکای ویز فرایند بارگیری، حمل و نقل و تحویل کالاهای مختلف را در بندرگاه‌های سنگاپور تسهیل کرده و ضمن افزایش سرعت این کار، ایمنی آن را هم افزایش می‌دهد.

پهپادهایی که در جریان اجرای آزمایشی این طرح به کار گرفته شده اند قطعات یک کالای تولید شده با چاپگر سه بعدی را با وزن ۱.۵ کیلوگرم در مسافتی حدوداً ۱.۵ کیلومتری حمل کرده اند. کل فرایند بارگیری، انتقال و تحویل کالا توسط پهپادهای یادشده به طور خودکار صورت می‌گیرد.

کل فرایند مذکور در حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است. البته از پهپادهای یادشده می‌توان برای حمل حداکثر ۴ کیلوگرم بار و طی مسافتی حدوداً ۳ کیلومتری استفاده کرد. این پهپادها در یک مسیر هوایی از پیش تعیین شده حرکت می‌کنند و هدایت آنها از طریق یک نرم افزار کنترل خودکار صورت می‌گیرد.

با استفاده از پهپاد هزینه انتقال کالا به کشتی‌ها تا ۹۰ درصد کاهش یافته و سرعت این کار نیز تا شش برابر بیشتر می‌شود. کاهش آلودگی هوا و از بین رفتن خطر تصادف قایق‌های کوچک حمل بار با کشتی‌های غول پیکر از مزایای اجرای این طرح است.

کد N2118692

وبگردی