آفتاب
توسط نشر ققنوس انجام شد؛

چاپ ترجمه راهکارهای خلاص‌شدن از دست آدم‌های عوضی!

چاپ ترجمه راهکارهای خلاص‌شدن از دست آدم‌های عوضی!

کتاب «چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟» نوشته رابرت آی.ساتن با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟» نوشته رابرت آی. ساتن به‌تازگی با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب می‌گوید آن را در پاسخ به سوالی نوشته که هزاران‌بار از او پرسیده شده و به شکل‌های مختلفی مطرح می‌شود: من با آدمی عوضی (یا مشتی آدم عوضی) سروکار دارم. به دادم برس! چه باید بکنم؟ رابرت آی. ساتن می‌گوید تقریباً هر روز کسی به نوعی این سوال را از او می‌کند. این سوال علاوه بر ایمیل، از طریق توئیتر، لینکداین و فیسبوک هم به دستش می‌رسد. دانشجویان، همکاران، مراجعه‌کنندگان، دوستان، دشمنان و خویشاوندان این سوال را در جمع‌هایی از جمله کلاس‌ها، جلسات اعضای هیئت علمی، عروسی‌ها و مراسم تشییع از نویسنده این کتاب پرسیده‌اند.

مؤلف اثر پیش رو می‌گوید کتاب «قانون ورود عوضی‌ها ممنوع» بسیار بیشتر از باقی کتاب‌هایش به فروش رفته است؛ حدود ۸۰۰ هزار خواننده در ایالت متحده و ده‌ها کشور دیگر. ایمیل‌های هرروزه، رسانه‌های اجتماعی، سوالات مطبوعاتی سنتی و محاورات آزارنده، عجیب یا بامزه درباره انواع عوضی‌بازی‌ها به بخش‌هایی از زندگی‌اش تبدیل شده‌اند که انتظارشان را دارد. معمولاً از آن‌ها لذت می‌برد و سعی می‌کند با شور و نشاطی وافر به آن‌ها بپردازد.

راهبردها و توصیه‌های کتاب «چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم؟» حاصل پژوهش‌های محققانه درباره افرادی است که دیگران را تحقیر و به آن‌ها بی‌احترامی می‌کنند. درس‌هایی که نویسنده کتاب سعی دارد از این مطالعات و پژوهش‌ها به خواننده‌اش بدهد، با داستان‌ها و راه‌حل‌هایی برگرفته از منابعِ کمتر تحقیقاتی همراه شده‌اند. به‌گفته نویسنده کتاب، این اثر از مطالبی از چهارگوشه دنیا و اینترنت استفاده می‌کند.

کتاب پیش‌رو ۷ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «هشت‌هزار ایمیل»، «عوضی‌سنجی: مشکل چقدر بد است؟»، «به‌موقع کنار بکش»، «فنون دوری‌جستن از عوضی‌ها: کاهش مواجهه»، «ترفندهای ذهنی برای محافظت از روان شما»، «مقابله‌به‌مثل» و «بخشی از راه‌حل باشید، نه مشکل».

در فصل اول، مخاطب با این بخش‌ها روبرو می‌شود: آسیبی که زده می‌شود، آنچه خواهد آمد، وِردِ تعصب‌شکن. عناوین بخش‌های فصل دوم هم به این ترتیب است: آیا مشکلی دارید؟، مشکل چقدر بد است؟ و مطمئن باش، اما واقعاً خاطرجمع نباش.

سومین فصل کتاب، این زیرمجموعه‌ها را در خود جا داده است: کوری نسبت به عوضی‌ها، فراری زیرکانه، گزینه‌های پیش رویتان و تمایل شما به خطرکردن، آیا می‌توانید از این‌جا بروید؟، برخوردهای کوتاه اما وحشتناک، ترول‌ها و سایر عوضی‌های آنلاین: نادیده‌گرفتن / قطع دوستی،

کد N2116258

وبگردی