آفتاب
جلیلی:

در گام دوم انقلاب به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم

در گام دوم انقلاب به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت گفت: قرار نیست در گام دوم انقلاب به حداقل ها اکتفا کنیم، اقتضای تفکر انقلابی این است که به قله ها نگریست.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی» در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران افزود: این که رهبر معظم انقلاب از جهش و ارتقا به جایگاه شایسته سخن می گویند به معنای این است که نباید راضی به حداقل ها باشیم.
وی با طرح این سوال که آن قله چیست و چه حرکتی را باید انجام داد؟، اظهار داشت: همچنین باید سوال کرد که موفقیت هایی که در 40 سال اول انقلاب اسلامی به دست آورده ایم مرهون چه بوده است که در پاسخ باید گفت انقلاب ما بر این مبنا پیروز شد که همه مردم در آن خود را شریک دانسته و نقش ایفا کردند.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس به این دلیل در برابر همه دنیا ایستادیم که بستری برای مردم فراهم شد تا نقش آفرینی کنند و پیروزی های بزرگ شکل گرفت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت یادآورشد: یکی از تفاوت های مهم اندیشه اسلامی با دیگر اندیشه ها این است که اگر کارویژه هایی برای مسئولان و دولتمردان تعریف می کند به این معنا نیست که نباید از نقش و توانمندی مردم استفاده کرد بلکه این کارویژه ها مشترک بین مردم و مسئولان است.
جلیلی عنوان کرد: اگر ما موفقیت به دست آورده ایم به این دلیل بوده که مردم همراه با مسئولان بوده اند از این رو هر کسی که دغدغه انقلاب را دارد در 40 سال دوم انقلاب باید متناسب با وسع خود مسائل انقلاب را دنبال کند و قدم به قدم بداند امروز در مسیر انقلاب چه می گذرد و او چه تاثیری می تواند داشته باشد و البته این فرصت را دولتمردان باید برای مردم فراهم کنند.
ادامه دارد...
علمی**1883**1336
کد N2116215

وبگردی