آفتاب
پیش بینی سازمان هواشناسی:

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یک سامانه بارشی از غرب به کشور وارد شد و به تدریج در این مناطق شاهد کاهش دما تا ۸ درجه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و ما امروز گزارش بارندگی در ایلام، کرمانشاه و کنگاور داشتیم و به تدریج اغلب نقاط نیمه غربی را در بر می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: انتظار بارندگی را در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت و بارش‌ها در ارتفاعات رشته کوه زاگرس به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا دمای هوا در نیمه غربی کشور و شمال غرب تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: این سامانه بارشی فردا به سمت شرق حرکت می‌کند و بخش‌های مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز از جمله زنجان، قزوین، البرز و تهران را دربر می‌گیرد و به شکل پراکنده در بخش‌هایی از جنوب شرق و شمال شرق کشور هم بارندگی خواهیم داشت.

ضرابی افزود: از فردا انتظار کاهش دما در نیمه شرقی کشور را داریم و این سامانه شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و عصر شنبه سامانه دیگری از شمال غرب و غرب وارد خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب ساعات عصر امروز در جنوب غرب کشور، وزش باد خواهد بود که موجب کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار خواهد شد و آب‌های خلیج فارس نیز امروز و فردا مواج خواهد بود.

کد N2116180

وبگردی