آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش :

فرآیند صدور فیش‌های حقوقی فرهنگیان کنترل می‌شود

فرآیند صدور فیش‌های حقوقی فرهنگیان کنترل می‌شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی فرآیند صدور فیش های حقوقی فرهنگیان تعریف شده و قوانینی بر آن ناظر است ، نهادهای نظارتی بر این موضوع نظارت‌ لازم را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، «علی الهیار ترکمن» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باهنر تهران ادامه داد: همه پرداخت‌ها از طریق خزانه انجام و این اعتبارات به یک حساب مرکزی واریز می‌شود و در یک حساب متمرکز بانک مرکزی قرار می‌گیرد و هر برداشتی از آن با تائید ذی‌حساب خواهد بود و از آنجا به حساب افراد ذی‌نفع واریز می‌شود و دست شخصی خاص نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص ماجرای انتشار فیش‌ حقوقی نجومی یک فرهنگی که چند روزی است در فضای مجازی خبرساز شده است، توضیح داد: تمامی سیستم‌ها در این وزارتخانه به طور اتوماسیون است و مشکل ایجاد شده درباره فیش های حقوقی فرهنگیان به دلیل نقص فنی بوده است.
الهیار ترکمن ادامه داد: این موضوع از آنجایی قابل اثبات است که جمع آیتم‌های فیش حقوقی با مجموع عدد نهایی یکسان نیست.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: در جمع رقم فیش های حقوقی مشاهده می‌شود که نقص فنی وجود داشته و احتمال می‌دهیم عملیات انجام شده برای جمع نهایی نقص داشته است که البته این مشکل برطرف شد و به افراد ذی‌نفع این موضوع ابلاغ شده است.
الهیار ترکمن تاکید کرد : در سیستم دولتی نمی‌توان در حساب کسی به جز آیتم‌هایی که در حکم وجود دارد عددی را کم یا زیاد کرد.
به گزارش ایرنا، در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان «فیش میلیاردی یک فرهنگی» و برخی ابهامات که در این‌باره مطرح شد، وزارت آموزش و پرورش نیز توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی و رفع برخی نگرانی‌های مطرح شده منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: از روز گذشته تصاویری از فیش‌های حقوقی منسوب به فرهنگیان در فضای مجازی منتشر شده که مبالغ بالایی به عنوان حقوق دریافتی در آن درج شده بوده است. اگرچه ساعتی پس از این اتفاق فیش های مذکور اصلاح و این موضوع  نیز توسط  صاحبان فیش در فضای مجازی اعلام شد اما به خاطر آنکه برخی ابهامات درباره علت این اتفاق منتشر شده است، توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می شود:
1- در خصوص مشکل پیش آمده در مورد فیش های حقوقی سال ۱۳۹۴ ( فقط زمستان ۹۴)  تصریح می‌شود که این مشکل کاملا مربوط به اختلال فنی در فرایند تبدیل اطلاعات بوده و برای ساعاتی محدود رخ می‌دهد و البته بلافاصله پس از اطلاع از وقوع مشکل مذکور، مسئولان مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اقدام به شناسایی مشکل و رفع آن کرده و اکنون هیچ اختلالی در سامانه فیش حقوقی وجود ندارد.
2-  در پاسخ به طرح این موضوع که «فیش‌های حقوقی سال 94 و قبل از آن در سامانه فیش حقوقی قابل مشاهده نیست» لازم به ذکر است که فعالیت رسمی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و فرهنگیان از این تاریخ به بعد فیش حقوقی خود را دریافت می کرده اند، بنابراین امکان اینکه فیش سال های قبل از 95 را دریافت کنند، کلا ‌وجود نداشته است. البته به منظور بهره مندی از اطلاعات حقوقی سنوات قبل، فرایند تبدیل اطلاعات از سامانه های قدیمی به پرتال فیش، در حال پیاده سازی است و در آینده‌ای نزدیک این امکان برای تمامی فرهنگیان فراهم خواهد شد.
3- لازم است همکاران خانواده بزرگ آموزش و پرورش مطمئن باشند که هیچ مشکلی در خصوص فیش‌ حقوقی آنان وجود ندارد و اختلال به وجود آمده صرفا مشکل فنی بوده است که با اقدام سریع مرکز فناوری اطلاعات، سریعا مرتفع شده است.

** یکهزار و 700 میلیارد تومان کسری آموزش و پرورش به سال 98 منتقل می شود
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود هزار و 700 میلیارد تومان از کسری‌های وزارت آموزش و پرورش به سال 98 منتقل می‌شود که با استفاده از ساز و کارهای مالی سال آینده پرداخت ها انجام می‌شود.
الهیار ترکمن درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان که معمولا به روزهای آخر سال موکول می‌شود، نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت چند آیتم همچون حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس آزاد، مشکلی وجود نداری و به تدریج متناسب با میزان مطالبات آنها پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: برخی مطالبات مانند خرید خدمات آموزشی، حقوق معلمان خارج از کشور، حق‌التدریس شاغلین، اضافه کار پرسنل اداری و برخی معوقات از سال 96 مانند حق‌الزحمه امتحانات و مواردی از این دست منوط به تخصیص اعتبار است که اکنون تخصیص اعتبار را از سازمان برنامه و بودجه انجام شده و در خزانه است که اگر آن را هر چه زودتر پرداخت کند این موارد تسویه حساب خواهد شد.
علمی *1883 * 1055
کد N2115637

وبگردی