آفتاب

زرنگی کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های نفتی

زرنگی کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های نفتی

یک پنل کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام کرد برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی تغییر نکرده، اما این کشور با انتقال غیرقانونی فزاینده نفت و زغال سنگ از طریق کشتی به کشتی، قطعنامه‌های سازمان ملل را به چالش کشیده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: استراتژی قاچاق برای شکستن ممنوعیت‌های صادراتی، تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد را بی‌اثر کرده و به کره شمالی اجازه داده محصولات نفتی و نفت خام و همچنین زغال سنگ بیشتری وارد کند.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش‌های موشک بالستیک و هسته‌ای کم سابقه این کشور تحریم شد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بانک‌های جهان و شرکت‌های بیمه همچنان پرداخت‌ها برای کره شمالی را تسهیل کرده و پوشش بیمه برای کشتی‌هایی فراهم می‌کنند که در انتقال غیرقانونی محصولات نفتی از طریق کشتی به کشتی و همچنین انتقال زغال سنگ از کشتی به کشتی مشارکت دارند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، کره شمالی از تکنیک‌های پیشرفته و مبتکرانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند که شامل دستکاری سیستم‌های فرستنده AIS کشتی، تغییر ظاهر نفتکش‌ها، تغییر نام غیرقانونی و سایر اشکال کلاهبرداری، انتقال غیرقانونی و استفاده از کشتی‌های بیشتر برای انتقال مواد میان کشتی‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کارشناسان سازمان ملل همچنین اظهار کردند کره شمالی تحریم‌های تسلیحاتی را نقض کرده و از طریق واسطه‌های خارجی، تسلیحات کوچک و سلاح‌های سبک و سایر تجهیزات نظامی را به حوثی‌های یمن و همچنین به لبنان و سودان می‌رساند.

انتهای پیام

کد N2115507

وبگردی