آفتاب

تقدیر جامعه مدرسین از حمایت مراجع از شورای عالی حوزه علمیه

تقدیر جامعه مدرسین از حمایت مراجع از شورای عالی حوزه علمیه

قم- ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای از حمایت مراجع معظم تقلید از جایگاه مهم و تاثیرگذار شورای عالی حوزه های علمیه تقدیر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در پی مباحث مطرح ‌شده اخیر درباره‌ شورای عالی حوزه‌های‌ علمیه و اعضای محترم آن، باید اذعان نمود این نهاد مهم و موثر حوزوی، نقش فراوانی در تدبیر و تمشیت امور حوزه‌های علمیه و پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن داشته و در طول سال‌های مختلف فعالیت‌ خود توانسته است به توانایی‌ها و قابلیت‌های علمی و عملی حوزه‌های علمیه و مدیریت این دستگاه عظیم فرهنگی بیفزاید.
بیانیه ادامه یافته است: تردیدی نیست که دشمنان انقلاب که شاهد 40 سال حرکت غرورآفرین ملت شریف ایران با هدایت‌گری ‌های‌ حوزه‌های علمیه، علما، مراجع معظم تقلید «دامت‌برکاتهم»، روحانیت و در راس آنان امام عظیم‌الشان(رحمت ‌الله‌علیه) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌ العالی» بوده‌اند، همه تلاش خود را در کم‌رنگ ساختن نقش بی‌بدیل روحانیت خدمتگزار به کار می‌گیرند و از این رهگذر، نباید برخی از روی ناآگاهی به این هدف کمک نمایند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه، از حمایت پرصلابت مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم»، از شورای عالی حوزه‌های علمیه که بار دیگر عظمت جایگاه شامخ مرجعیت و حضور حکیمانه و مشفقانه این بزرگواران در دفاع از حوزه‌های علمیه و روحانیت را می‌رساند صمیمانه سپاسگذاری و تقدیر کرده است.
به گزارش ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه خود در 15 اسفندماه امسال با اشاره به اینکه شنیده شده که برخی افراد کم اطلاع و بی اطلاع به شورای عالی حوزه اهانت کرده اند گفت: شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است و اگر کسی به آنها اهانتی کند به مراجع و رهبر بزرگوار انقلاب توهین کرده است.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز گفت: شورای عالی حوزه که متشکل از فقهای برجسته حوزه علمیه است در همه جنبه ها مورد تایید و حمایت مراجع است.
1175 / 6133/
کد N2114927

وبگردی