آفتاب

ژاپن امکان دسترسی کره شمالی به المپیک توکیو را فراهم کرد

ژاپن امکان دسترسی کره شمالی به المپیک توکیو را فراهم کرد

پکن- ایرنا- سازمان دهندگان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو اجازه دسترسی به اطلاعات مربوط به مشارکت در بازی های تابستانی 2020 ژاپن را در اختیار کره شمالی قرار دادند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری کیودو روز چهارشنبه گزارش کرد، کمیته بین المللی المپیک از سال 2016 میلادی شناسه و رمز عبور ورود کره شمالی به کمیته بین المللی المپیک را صادر کرده بود اما ژاپن به بهانه تحریم های سازمان ملل حاضر نبود این اطلاعات را در اختیار کره شمالی دهد.
سازمان دهندگان المپیک توکیو قبلا گفته بودند با توجه به تحریم های بین المللی علیه کره شمالی، برای در اختیار قرار دادن شناسه و رمز عبور به کره شمالی با دولت ژاپن مشورت کرده اند.
گزارش به نقل از یک منبع آگاه می افزاید کمیته سازماندهی المپیک توکیو از دفتر نخست وزیری ژاپن مجوز تحویل شناسه و رمز عبور دسترسی کره شمالی به المپیک توکیو را اخذ کرده است، سازمان دهندگان المپیک ژاپن از سپتامبر سال گذشته چنین درخواستی را مطرح کرده بودند.
پیش از این کره شمالی از اعمال محدودیت ژاپن برای دسترسی این کشور به سایت ثبت نام المپیک 2020 توکیو شکایت و آن را «نقض روح منشور المپیک» خوانده بود.
روابط میان دو کشور ژاپن و کره شمالی به علت آزمایش های اتمی و بالستیک کره شمالی و همچنین موضوع ربوده شدگان ژاپنی توسط کره شمالی با تنش همراه است و دو کشور هیچ گونه روابط سیاسی و دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند.
کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی شرکت کرده بود.
المپیک 2020 توکیو از 24 ژوئیه تا 9 آگوست 2020 (3 تا 19 مرداد 98) برگزار می شود.
کمیته ملی المپیک ژاپن آماده پذیرش حدود 11،000 ورزشکار از سراسر جهان است از این تعداد ورزشکار که از ٢٠٦ کشور شرکت می‌کنند فقط ٣٣٩ نفر با مدال به کشورشان باز خواهند گشت در این بازی ها زنان هم نقش مهمی دارند به طوری که ٤٩ درصد از بازیکنان را زنان تشکیل می دهند.
**آساق**1904**
کد N2114396

وبگردی