آفتاب
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

منطقه آزاد کیش ظرفیت خوبی برای فعالیت محققان دانشگاه دارد

منطقه آزاد کیش ظرفیت خوبی برای فعالیت محققان دانشگاه دارد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد کیش ظرفیت های خوبی برای دانشگاه های موفق دارد؛ به ویژه آنکه دانشگاه امیرکبیر سعی دارد از این ظرفیت برای برگزاری کارگاه های آموزشی بین المللی و حضور محققان در کشور استفاده کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرتضی بانک در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این برج را دنیای جدیدی در حوزه علم و فناوری توصیف کرد و گفت: از این مراکز در کشور وجود دارد؛ ولی برج فناوری این دانشگاه همکاری هایی را با بخش خصوصی آغاز کرده است که گام مناسب و هوشمندی برای ارتباط بخش دولتی با خصوصی به شمار می رود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه فناوری در منطقه آزاد کیش، گفت: امیدواریم منطقه آزاد کیش تبدیل به منطقه علم و فناوری شود. این سازمان آمادگی همکاری با دانشگاه ها به خصوص امیرکبیر را دارد.
وی با بیان اینکه در این برج محیط مناسبی برای فعالیت های علمی و فناوری و حوزه های دانش بنیان ایجاد شده است، اظهار کرد: برای ما بسیار ارزشمند است که این دانشگاه در منطقه آزاد هم به دنبال ظرفیت سازی برای توسعه فناوری است.
بانک با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که منطقه آزاد کیش به منطقه ای برای فعالیت های علمی و پژوهشی و برگزاری کارگاه های بین المللی تبدیل شود، ادامه داد: در حال حاضر کشور دستخوش تحولاتی شده و دانشگاه ها نیز به عرصه های علم و فناوری وارد شده اند؛ این همان موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم.
9465**1584
کد N2113808

وبگردی