آفتاب
در آستانه مسابقات جهانی؛

زمان آغاز اردوی تیم ملی تنیس روی میز هنوز مشخص نیست

زمان آغاز اردوی تیم ملی تنیس روی میز هنوز مشخص نیست

تیم ملی تنیس روی میز باید اردیبهشت‌ماه سال آینده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند اما هنوز زمان آغاز اردوی آماده‌سازی این تیم مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، برای حضور در مسابقات تنیس روی قهرمانی جهان، ترکیب تیم ملی بر اساس عملکرد و موقعیت بازیکنان در بازی‌های آسیایی و رنکینگ جهانی و همچنین مجموع نتایج به دست آمده در پنج مرحله مسابقات تور ایرانی بزرگسالان مشخص شده است. همچنین حضور در مسابقات «چلنج پلاس» عمان و پلاتینیوم قطر هم به عنوان دو اعزام برای آماده سازی بیشتر بازیکنان، مصوب شده اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی اردوی آماده سازی تیم ملی آغاز می‌شود.

البته جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بعد از مشخص شدن ترکیب این تیم اعلام کرد که تمرینات ملی پوشان از اواسط بهمن ماه آغاز می‌شود اما بعد از آن اینگونه عنوان شد که به دلیل در پیش بودن پلی‎آف لیگ برتر و اردوهای باشگاهی، این اردو به تأخیر افتاده است.

با این حال و با وجودیکه پرونده مسابقات لیگ برتر در فصل بیست و هفتم، دو هفته پیش بسته شد هنوز مشخص نیست که اردوی آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات عمان و قطر و بعد از آن رقابت‌های قهرمانی جهان چه زمانی آغاز می‌شود.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مسابقات لیگ بانوان دیرتر از مردان به پایان رسید. این رقابت‌ها همین یکی دو روز پیش تمام شد و پیش از آن هم بانوان در سالن آکادمی تمرینات خود را پیگیری می‌کردند. به همین دلیل منتظر ماندیم تا این رقابت‌ها و تمرینات هم به پایان برسد و بعد اردوی تیم ملی را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: همین امروز و فردا زمان آغاز اردو را نهایی می‌کنیم. احتمالاً از هفته آینده تمرینات را آغاز کنیم و به صورت مستمر تا زمان اعزام به مسابقات پیگیری کنیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه رقابت‌های نیما عالمیان در لیگ فرانسه همچنان ادامه دارد، یادآور شد: نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی هم در شمال پیگیر تمرینات شأن هستند. در کل با توجه به اینکه بازیکنان تا همین چند روز پیش درگیر مسابقات باشگاهی بودند، مشکلی بابت آماده سازی آنها نداریم. زمانی هم که تمرینات آغاز شود بیشتر روی افزایش آمادگی و هماهنگی آنها کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات «چلنج پلاس» عمان ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین برگزار می‌شود. تیم ملی تنیس روی میز ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و میعاد لطفی در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. در بخش بانوان هم ملیکا کرمی، پریناز حاجیلو، مهشید اشتری و ندا شهسواری اعزام می‌شوند.

برای رقابت‌های پلاتینیوم قطر هم نوشاد و نیما عالمیان ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می‌دهند. این مسابقات ۶ تا ۱۱ فروردین ماه برگزار می‌شود. برای این رقابت‌ها و در بخش بانوان اعزامی انجام نمی‌شود.

همچنین مسابقات قهرمانی تنیس روی میز جهان اول تا هشتم اردیبهشت ماه در بوداپست برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در چهار بخش تیمی، انفرادی، دوبل و میکس دوبل پیگیری می‌شود. نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و میعاد لطفی ترکیب تیم اعزامی به این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

پیش از رقابت‌های جهانی، نیما عالمیان و مهشید اشتری در کاپ آسیا شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها ۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه برگزار می‌شود.

کد N2113449

وبگردی