آفتاب
معاون وزیر بهداشت:

تعداد تخت های بیمارستانی البرز 2 برابر شده است

تعداد تخت های بیمارستانی البرز 2 برابر شده است

کرج - ایرنا - معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به محرومیت های درمانی استان البرز تا پیش از سال 92 گفت: با حمایت این وزارتخانه اکنون تعداد تخت های بیمارستانی البرز 2 برابر ظرفیت های سال 92 است .

دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزکه در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق بررسی ها، بسیاری از بیماران البرز به علت کمبود تخت بیمارستانی تا پیش از سال 92 روی صندلی ها درمان و مداوا می شدند.
وی بیان داشت: به دنبال بازدیدهای میدانی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از وضعیت درمانی استان البرز، اقدام لازم برای توسعه و تجهیز بیمارستان های این استان به عمل آمد.
معاون وزیر بهداشت گفت: اکنون کیفیت امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان البرز با پیش از سال 92 قابل مقایسه نیست و تحولی شگرف در این بخش حاصل شده است.
وی تاکید کرد که پیگیری های دکتر حمید درفشی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی البرز برای دریافت امکانات ستودنی است و باید قدردان خدمات وی باشیم .
حریرچی اظهار داشت: شاخص خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی استان البرز بهبود یافته و شاهد تحول اساسی در این بخش هستیم؛ هر چند تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.
وی گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد و دشمنان تحریم هایی سختی برما تحمیل کرده اند که سبب فشار به اقشار مختلف جامعه شده و خدمات دهی به مردم در این وضعیت امری خطیر است .
معاون وزیر بهداشت دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 35 درصد مراجعه به داروخانه ها بدون نسخه و تجویز پزشکی است، افزود: این رویه خطرناکی است که باید آن را مدیریت کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در تمام هزینه ها باید محرومان را در نظر بگیریم، هیچ کاری در حوزه سلامت نباید کرد مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.
وی تاکید کرد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید عهد ببندند که دربازه زمانی معقول بیش از 95 درصد بیماران در استان درمان شوند و هیچ یک از بیماران به تهران برای ادامه درمان انتقال نیابد.
در این آئین از خدمات دکتر حمید درفشی تجلیل و دکتر حسین کریم به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز معرفی شد.
استان البرز 17 بیمارستان دولتی با 2 هزار و 100 تخت بستری دولتی دارد.
در مجموع این استانبا جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای سه هزار و 130 تخت بستری دولتی و غیر دولتی است.
7410/ 6155
کد N2112791

وبگردی