آفتاب
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

افتتاح اتاق اندونزی مسیری برای تحقق گفتمان علمی بین مذاهب

افتتاح اتاق اندونزی مسیری برای تحقق گفتمان علمی بین مذاهب

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه به دنبال گفتمان علمی بین مذاهب اسلامی و تنویر افکار عمومی است و افتتاح اتاق اندونزی در این دانشگاه مسیری برای تحقق این هدف است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح اتاق اندونزی اظهار کرد: اتاق اندونزی در توسعه ارتباطات بین دانشگاه های ایران و اندونزی بیش از پیش تاثیر دارد.
وی ادامه داد: حدود دو سال است که ارتباطاتی با تمامی دانشگاه ها اعم از کشور های عربی، روسیه ، آمریکای لاتین و بیش از 20 دانشگاه در زمینه تبادل دانشجو و استاد، چاپ مجلات مشترک و نشست علمی مشترک ایجاد شده است که در راس آنها کشور اندونزی وجود دارد.
رئیس دانشگاه مذاهب تصریح کرد: به منظور گسترش همکاری های بین المللی و ارتباط با کشور اندونزی، هیاتی از دانشگاه مذاهب به اندونزی سفر کرده و همچنین هیاتی از اندونزی نیز به این دانشگاه دعوت شده است.
مختاری با اشاره به رویکرد دانشگاه مذاهب اظهار کرد: فلسفه فعالیت دانشگاه، آموزش نیروهای تقریب، مقابله با خشونت و قرائت نابخردانه از متون است.
وی در دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: همچنین در تحقق رویکرد دانشگاه، تنویر و آگاهی بخشی نسل جوان، حضور آکادمیک و علمی برای موضوع تقریب می تواند تاثیرگذار باشد و افتتاح اتاق اندونزی این اهداف را تسریع می کند.
مراسم افتتاح اتاق اندونزی در دانشگاه مذاهب اسلامی، با حضور اکتاوینو علیم الدین (سفیر کشور اندونزی در ایران)،و هیاتی از اندونزی به همراه دانشجویان اندونزیایی دانشگاه مذاهب و ابوذر ابراهیمی ترکمان (رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) برگزار شد.
لازم به ذکر است افتتاح اتاق اندونزی در سه دانشگاه تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه مذاهب اسلامی انجام می شود.
9465**1584
کد N2111523

وبگردی