آفتاب

انتشار کارنامه ٤٠ ساله فرهنگ و هنر

انتشار کارنامه ٤٠ ساله فرهنگ و هنر

کتاب «زمانه فرهنگ، کارنامه چهل ساله فرهنگ و هنر از زبان آمار» که دربرگیرنده آمار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ۴ دهه پس از انقلاب است، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشاور وزیر و دبیر ستاد چهلمین سال انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتشار کتاب «زمانه فرهنگ، کارنامه چهل ساله فرهنگ و هنر از زبان آمار» خبر داد.

مهدی محمدی توضیح داد: «انتشار این مجموعه یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در چهلمین سال انقلاب اسلامی است. این کتاب، قلمروهای گوناگونی را دربرمی‌­گیرد و دستاورد نهادهای متنوع و گوناگون فرهنگی، نهادهای دیداری و شنیداری و بخش فرهنگ و هنر را شامل می‌­شود. در این کتاب کوشش شده است تا از منظر آمار و گزارش کمّی در بخش محدود و مشخص وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برشی از تصویر فرهنگی ٤٠ سال گذشته ترسیم شود.»

دبیر ستاد چهلمین سال انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «آمارهای کمّی این گزارش معطوف به تولیدات و محصولات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. این آمارها بیشتر سویه تولید و نه مصرف را نشان می­‌دهند.»

محمدی درباره محتوای این کتاب با اشاره به این‌که آمارهای این گزارش شامل دو دسته کلی هستند، توضیح داد: «دسته اول، آمار فعالیت­‌ها و اقداماتی است که از سال ٥٧ وجود داشته و تا سال ٩٦ استمرار پیدا کرده­ است، اطلاعات ثبتی برخی از این آمارها در ٤٠ سال موجود بوده و برخی موارد به دلیل نداشتن منابع ثبتی، اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نبوده است.»

وی افزود: «دسته دوم نیز شامل فعالیت­‌ها و اقداماتی می­‌شود که از سال­‌های پس از ٥٧ و در ٤٠ سال گذشته شروع شده­ و اطلاعات پایه آن‌ها به سال­‌ها یا دهه­‌های اخیر مانند رسانه­‌های دیجیتال، کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد، موسسات فرهنگی هنری، کانون­‌های تبلیغاتی و غیره باز می‌گردد.

۵۷۵۷

کد N2110998

وبگردی