آفتاب
رییس جمهوری:

ایران آماده همکاری با میانمار برای بازگشت امنیت به این کشور است

ایران آماده همکاری با میانمار برای بازگشت امنیت به این کشور است

تهران- ایرنا- رییس جمهوری، آمادگی ایران را برای همکاری با میانمار برای بازگشت ثبات و امنیت به این کشور اعلام کرد و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود مسلمانان روهینگیا که ناچار به مهاجرت شده اند به سرعت و ایمن به خانه های خود بازگردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز - شنبه- هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید میانمار در تهران، تاکید کرد: امیدواریم تلاش های انجام شده از سوی دولت میانمار به ثمر رسیده و در این کشور ثبات و امنیت برقرار و آوارگان به کشورشان بازگردند، ما در این زمینه آماده همکاری هستیم.
وی تاکید کرد: ثبات و امنیت در یک کشور در سایه همکاری با همه اقوام و گروه های مختلف در آن کشور برقرار می شود.
رییس جمهوری با بیان این که ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد، افزود: امیدوارم بتوانیم از همه این ظرفیت ها استفاده و بهره برداری کرده و شاهد روابط نزدیک تری با کشور میانمار باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف خدمات فنی و مهندسی، سرمایه گذاری و تجارت و گردشگری برای توسعه و تعمیق روابط تلاش کنند.

**زمینه های فراوانی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف وجود دارد
موکیو اونگ سفیر جدید میانمار در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان گفت: میانمار و ایران روابط بسیار دوستانه ای دارند و زمینه های فراوانی برای همکاری در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری و تجارت، گردشگری، نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد.
وی همچنین درخصوص وضعیت مسلمانان روهینگیایی افزود: دولت میانمار همه تلاش های لازم برای بازگشت آوارگان به کشور را انجام داده و در این راستا تفاهم نامه ای با بنگلادش و همچنین آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد امضا کرده است.
سفیر جدید میانمار در تهران با قدردانی از مواضع دولت ایران برای برقراری تعامل سازنده با کشورش، تصریح کرد: آماده پذیرش آوارگان هستیم و ترتیبات لازم اقتصادی و اجتماعی را برای آنها برقرار کرده ایم.
سیام*3061**1336
کد N2110564

وبگردی