آفتاب

نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد

نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد

تهران – ایرنا- نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی با حضور معاونان سیاسی وزیران خارجه دو کشور برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سفارت ایران در آفریقای جنوبی، نهمین کمیته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه و خانم «رجینا ماهوله» همتای وی در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد.
آخرین وضعیت برجام و کانال ویژه مالی با کشورهای اروپایی، همکاری های دو کشور در حوزه های سیاسی و اقتصادی از موضوعات مطروح شده در این دیدار بود.
همچنین توسعه همکاری های دو جانبه و چند جانبه بین دو کشور، برنامه ریزی سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی، برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک با حضور وزرای خارجه و بررسی ترتیبات جدید اقتصادی دوجانبه در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.
عراقچی روز گذشته - پنج شنبه- نیز با خانم «بالیکا امبته» رئیس پارلمان آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار دکتر عراقچی ضمن ابلاغ سلام های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت برجام و کانال ویژه مالی با کشورهای اروپایی را برای امبته تشریح کرد.
همکاری های دو کشور در حوزه های سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعات مطروحه در این دیدار بود.
رییس پارلمان آفریقای جنوبی با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور بر حمایت آفریقای جنوبی از برجام تاکید و آمادگی کشور خود را برای گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
سیام**3070**1535
کد N2109776

وبگردی