آفتاب
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نظارت بانک مرکزی باعث ثبات ارزش پول ملی می شود

نظارت بانک مرکزی باعث ثبات ارزش پول ملی می شود

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر نظارت بانک مرکزی بر بانک ها تقویت و جلوی تخلفات گرفته شود، شاهد ثبات ارزش پول ملی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران در جمع نمازگزاران درباره مسائل اقتصادی در سال 97 به استقلال بانک مرکزی و رشد نقدینگی در کشور اشاره کرد و افزود: استقراض از بانک مرکزی پول پرقدرت را به وجود می آورد و پول پرقدرت نیز چندین برابر خود را باز تولید می کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یک دلیل رشد نقدینگی همین بانک های دولتی و خصوصی و البته بیشتر بانک های خصوصی هستند، بانک ها بدهی های خود را به بانک مرکزی به روز پرداخت نمی کنند، انباشته شده و منشا رشد نقدیگی می شود و نرخ های بالای سود نیز منشا رشد نقدینگی است.
مصباحی مقدم تاکید کرد: بانک مرکزی و بانک ها منشا رشد نقدینگی کشورهستند که باید انضباط مالی داشته باشند و انضباط مالی بانک ها نیز با نظارت بانک مرکزی محقق می شود.
مصباحی مقدم بیان کرد: تقویت پول ملی روی دیگر این سکه است، اگر استقراض دولت از بانک مرکزی صورت نگیرد، بانک ها انضباط مالی را رعایت کنند و اگر نظارت بانک مرکزی بر بانک ها تقویت و جلوی تخلفات آنها گرفته شود، شاهد ثبات ارزش پول ملی خواهیم بود.
این خبر در حال تکمیل است...
سیام**3070**1535
کد N2109668

وبگردی