آفتاب
دبیر شورای علوم تحقیقات:

۱۲ طرح کلان ملی تعیین تکلیف شدند/ اجرای ۶ طرح در حوزه دفاعی

۱۲ طرح کلان ملی تعیین تکلیف شدند/ اجرای ۶ طرح در حوزه دفاعی

دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲۰ طرح کلان ملی وجود دارد که ۱۲ طرح آن در حال انجام است و پیگیر اجرایی سازی ۸ طرح دیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند شب گذشته در حاشیه صد و هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در دبیرخانه شورای عتف گفت: در این جلسه شیوه نامه تصویب طرح‌های کلان ملی مورد بررسی قرار گرفت چرا که این شیوه نامه باید از دقت بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: این شیوه نامه برای تصویب در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارائه خواهد شد.

دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه نامه طرح‌های کلان ملی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرند، به طور مثال در جلسه‌ای که داشتیم طرح ذخیره سازی گاز که یک طرح کلان ملی با شرکت ملی گاز است مورد بررسی قرار گرفت و این طرح پیشرفت خوبی داشته و بودجه برای آن مشخص شده است.

برومند اضافه کرد: دو طرح کلان ملی نیز قرار است با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی پیگیری شود که گزارش آنها در جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶ طرح کلان ملی در حوزه دفاعی تدوین شده که نماینده وزارت دفاع اعلام کرده تمامی این طرح‌ها در حال پیگیری است و در سال ۹۸ نیز برای آنها بودجه در نظر گرفته شده است.

دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۰ طرح کلان ملی وجود دارد که ۱۲ طرح آن در حال انجام است و پیگیر اجرایی سازی ۸ طرح دیگر هستیم.

برومند عنوان کرد: در صد و هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری موضوع بررسی آئین نامه و عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری مطرح شد و قرار است در جلسه آینده در خصوص تغییرات در این آئین نامه بررسی بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه موضوع راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری با کندی مواجه است.

دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بر اساس مجوز اخذ شده از کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برنامه داریم بخشی از اختیارات دبیرخانه در کمیسیون‌های تخصصی را به کارگروه‌های استانی واگذار کنیم.

برومند عنوان کرد: این واگذاری در خصوص اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش صورت می‌گیرد که بر اساس آن بتوانیم فرآیند تصمیم گیری را کوتاه‌تر کنیم.

وی تاکید کرد: با واگذاری بخشی از اختیارات به کارگروه‌های آموزشی و تحقیقی استان‌ها، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نظارت خود را بر عملکرد دقیق‌تر و بیشتر خواهند کرد.

کد N2109665

وبگردی