آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد:

برنامه ریزی برای جذب کودکان ونوجوانان به مساجد صورت می گیرد

برنامه ریزی برای جذب کودکان ونوجوانان به مساجد صورت می گیرد

تهران-ایرنا- دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد گفت: تلاش خواهیم کرد که در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان را به مسجد جذب کنیم.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حبیب رضا ارزانی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفندماه؛ سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: مسجد بهترین مکان نزد خداوند است و محبوب ترین افراد در نزد خدا نمازگزارانی هستند که ابتدا وارد مسجد می شوند و دیرتر از همه از آنجا خارج می شود.
وی تصریح کرد: بیش از 2میلیون و 100 هزار نفر در سامانه مساجد ثبت شدند و حدود 25 هزار نفر جذب کودکان و نوجوانان به مساجد شکل گرفته است. ما معتقدیم که مسجد محل تربیت است و اگر کودکان، نوجوانان، زنان و مردان در مسجد قرار بگیرند مسیر هدایت صحیح را طی خواهند کرد.
ارزانی همچنین گفت: ما این افتخار را داشتیم که پس از صدور بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب، به عنوان اولین نهاد و تشکل سازمان یافته در همان ساعت اول در قالب چند هزار نفر در کمپینی مرتبط، به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک بگوییم.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد فعالیت مساجد در اقصا نقاط کشور را در چهار محور تقسیم بندی کرد و گفت: عرصه اول عرصه فرهنگ است و من این بشارت را به نمازگزاران عزیز می دهم که در تا پایان تابستان سال جدید، 20 هزار نفر از مدیران مساجد را با آموزش تخصصی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا خواهیم کرد.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد با اشاره به طرح شنبه های با کتاب در مساجد گفت: اگر بخواهیم تعالی فرهنگی داشته باشیم و به سمت فرهنگ نوین اسلامی که دغدغه مقام معظم رهبری است حرکت کنیم باید با عرصه کتاب و کتابخوانی و خوانش و قرائت کتاب بیشتر آشنا شویم و بسیاری از استان‌ها پس از نماز مغرب و عشاء زمانی را برای مطالعه در مسجد قرار دادند.
وی افزود: حوزه هنر، بخش دوم فعالیت ما است و هنر برای تعالی هنر و پاسداشت ارزش‌ها مبنای کار ما به جای تعریف «هنر برای هنر» است و ما به دنبال تربیت هنرمند ارزشی هستیم که جامعه را به سوی ارزش‌ها هدایت کند که در عرصه خوشنویسی، تئاتر، انیمیشن و بسیاری از هنرها فعالیت موثری داشتیم.
ارزانی، فضای مجازی را بخش سوم فعالیت مساجد عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند، که من اگر امروز رهبر نبودم، فضای مجازی را انتخاب می‌کردم که نشان دهنده حساسیت این فضا است و ما با تعامل بچه‌های نقاط مختلف مساجد به دنبال این هستیم که افراد بتوانند ایده های یکدیگر را در فضای اینترنت بارگذاری کنند و این تعامل شکل گرفته بگیرد.
ارزانی در پایان بخش چهارم را فضای بین الملل عنوان کرد و گفت: کلام نابِ اسلام را باید به اقصا نقاط جهان رساند و در این عرصه بچه های کانون مساجد سفری به لبنان، عراق و عتبات عالیات داشتند و تفاهم نامه ای را برای ارتباط بیشتر مساجد در فضای بین الملل به امضا رساندند.
فراهنگ** 9031**1535
کد N2109622

وبگردی