آفتاب

بهره‌گیری از گردان سایبری پلیس‌های افتخاری در پلیس فتا

بهره‌گیری از گردان سایبری پلیس‌های افتخاری در پلیس فتا

رئیس پلیس پایتخت از استفاده از ظرفیت‌های پلیس‌های افتخاری در پلیس فتای تهران بزرگ با عنوان گردان سایبری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در همایش پلیس افتخاری که در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: در تمام کلانتری‌ها یک اتاق به پلیس‌های افتخاری داده‌ایم و از مردمی که بی انضباطی و وقوع جرایم را به پلیس گزارش بدهند، استقبال می‌کنیم.

به گفته وی پلیس برای جذب پلیس‌های افتخاری برنامه داشته و در مقابل کلانتری‌ها بنرهایی برای جذب پلیس افتخاری نصب شده است و شهروندان می‌تواند به این مراکز مراجعه کنند.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی و پلیس تهران مردمی کردن امنیت است. در رویکرد امنیت مردم‌پایه خود مردم نیز در ایجاد امنیت نقش دارند و در همین جهت نیز از چندین سال قبل پلیس افتخاری در نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ پلیس افتخاری در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جذب شده‌اند، گفت: در تهران بیش از ۱۵ هزار نفر برای پلیس افتخاری ثبت نام کردند که تاکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر آنان جذب شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که پلیس باید مامن مردم باشد،اظهارکرد: در همین راستا نیز ما تمام تلاشمان این است که گره از مشکلات مردم باز کنیم و برخورد با مجرمان و هنجار شکنان نیز در این جهت انجام می‌شود تا اجازه ندهیم عده‌ای اندک برای مردم مشکل ایجاد کند.

رحیمی با بیان این که بیش از ۹۸ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کند، گفت: پلیس امنیت این افراد را تأمین می‌کند و اندک مجرمان نیز باید بداند که با برخورد مقتدرانه پلیس روبه‌رو خواهند شد.

وی با اشاره به استفاده سپاه از ظرفیت نیروهای بسیج اظهار کرد: باید از پتانسیل مردمی استفاده کنیم و پلیس افتخاری نیز با همین هدف راه اندازی شده است بنابراین در تلاش هستیم تا مجموعه پلیس پایتخت در بهره‌گیری از این ظرفیت پیشتاز باشد.

انتهای پیام

کد N2108971

وبگردی