آفتاب

افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران

افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۱۵ اسفند) گفت: به‌تدریج در بعد ازظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد کیفیت هوا بهتر می‌شود.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز (۱۵ اسفند) است، اظهار کرد: کاهش ناپایداری جوی سبب افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌های هوا می‌شود.

وی ادامه داد: به تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در بعد ازظهر امروز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد طی برخی ساعات افزوده می‌شود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا موثر است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این وضعیت جوی تا فردا (۱۶ اسفند) کم و بیش ادامه دارد، تصریح کرد: برخی ساعات فردا همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود تا فردا (۱۶ اسفند) وضعیت کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد و طی برخی ساعات به ویژه بعد ازظهر از غلظت برخی آلاینده ها از جمله ذرات معلق به طور نسبی کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد، گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت. کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با میانگین ۹۰ همچنان در شرایط سالم است.

انتهای پیام

کد N2107954

وبگردی