آفتاب
چالش معماری ساختمانهای انرژی صفر؛

کسب رتبه سوم مسابقه معماری آمریکا توسط دانشجویان علم و صنعت

کسب رتبه سوم مسابقه معماری آمریکا توسط دانشجویان علم و صنعت

تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت موفق به کسب رتبه سوم مسابقه بین المللی «معماری در صفر» آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، «Architecture At Zero» برگزارکننده بزرگترین مسابقه ساختمان‌های صفر انرژی، برای دانشجویان و دفاتر معماری در سراسر جهان است که معماران، مهندسان و برنامه ریزان حرفه‌ای و دانشجویی را در زمینه بهینه سازی طراحی انرژی محور به چالش می‌کشد.

این مسابقه به طور مشترک توسط مؤسسه معماران آمریکا (AIA) و بنیاد معماری در صفر (Architecture At Zero) برگزار می‌شود. هدف از مسابقه سال ۲۰۱۹ طراحی دو ساختمان صفر انرژی با موضوع دانشکده حرکت شناسی انسانی و مجتمع تفریحی ورزشی در پردیس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در خلیج مونتری بوده است.

تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت با کسب Citation Award در کنار ۳ تیم از آمریکا و یک تیم از لهستان جزو پنج تیم دانشجویی برتر جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

این گروه در راستای استفاده از پتانسیل‌های اقلیمی برای عدم استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر طرح خود را با عنوان BREATHOOD CUBIC برای این مسابقه ارسال کرده اند. در این طرح با استفاده از تلفیق دیوارهای دو پوسته و دودکش‌های خورشیدی، تهویه لازم برای سالن‌های ورزشی تأمین شده و استفاده از سیستم‌های مکانیکی به حداقل میزان ممکن رسیده است.

در این مسابقه تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت متشکل از حامد ملکنده، پوریا امینی چهرق، پریسا خسروی و زهرا حسینی به راهنمایی عبدالهادی دانشپور و هانیه صنایعیان اعضای هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت بود.

کد N2107813

وبگردی