آفتاب
وزیر آموزش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز تاکید کردند :

اعتلای نظام تعلیم و تربیت در سایه همراهی خیرین مدرسه ساز

اعتلای نظام تعلیم و تربیت در سایه همراهی خیرین مدرسه ساز

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در پیامی مشترک، تعامل و همراهی خیرین مدرسه‌ساز را به ‌مثابه یک سرمایه اجتماعی دانستند و بر حفظ و تقویت آن در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت تاکید کردند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش، در این پیام مشترک «سید محمد بطحایی» و «محمدرضا حافظی» که به مناسبت بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز و آغاز نخستین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای صادر کردند، آمده است: از خیرین مدرسه‌ساز و خانواده آنان دعوت می‌شود با حضور ارزشمند خود در مدارسی که تقدیم آموزش‌ و پرورش کرده اند پیوندی دوباره با دانش‌آموزان برقرار کنند تا آینده‌سازان کشور، این بار درس خیرخواهی و مهارت نیکوکاری را از گفتار و رفتار نیکوکاران مدرسه‌ساز بیاموزند.
در ادامه پیام آمده است: آنچه مسلم است همنشینی خیرین و دانش‌آموزان در 20 هزار مدرسه خیر ساز کشور، فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی را بیش‌ از پیش گسترش خواهد داد.
در بخشی دیگر از این پیام تصریح شده است: طی دو دهه گذشته جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نهاد مردمی فعال در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیشترین تاثیر را داشته و کارنامه‌ای درخشان و ستودنی بر جای گذاشته است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مجموعه خیرین مدرسه‌ساز از پدیده‌های مبارک انقلاب و کشور به شمار می‌آید.
وزیر آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در این پیام یادآور شدند: عملکرد نیک اندیشان و نهادهای فعال در این عرصه در سال‌های اخیر این گمانه را تقویت کرده است که امکان شکوفایی ظرفیت‌های جدید در حوزه مدرسه‌سازی با اتخاذ رویکردها و روش‌های مبتکرانه و خلاقانه وجود دارد و این جشنواره‌ها می‌تواند نقطه عطف و حسن آغازی برای تحقق این مهم باشد.
بطحایی و حافظی در این پیام تاکید کردند: به یاری خداوند بزرگ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، امسال علاوه بر جشنواره‌های استانی و شهرستانی، ظرفیت حدود 20 هزار مدرسه خیر ساز کشور نیز مورد توجه برگزارکنندگان این مراسم قرار گرفته و «جشنواره‌های مدرسه‌ای» در مدارس خیر ساز کشور، مقدمه‌ای بر «جشنواره‌های استانی» خیرین خواهد بود.
در پایان این پیام آمده است: از مدیران آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها به ویژه مدیران مدارس خیر ساز انتظار داریم با برگزاری مراسم و برنامه‌های ساده و صمیمی با مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان، پذیرای حضور خیرین مدرسه‌ساز باشند و زمینه هم‌صحبتی و هم‌اندیشی خیرین و دانش‌آموزان و فرهنگیان را در قالب جشنواره‌های مدرسه‌ای فراهم کنند.
علمی**9294**1883**
کد N2106296

وبگردی