آفتاب
عبادی در نطق میان دستور:

دولت و قوه قضائیه هیئت‌هایی برای اجرای بیانیه «گام دوم» مشخص کنند

دولت و قوه قضائیه هیئت‌هایی برای اجرای بیانیه «گام دوم» مشخص کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:دولت و قوه قضائیه باید هیئت‌هایی را برای پیگیری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس سیدمحمدباقر عبادی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده منشوری ارزشمند و پرمحتوا است گفت: این بیانیه چراغ راهی را فراروی همه ما قرار داده است و قوای سه گانه باید نسبت به اجرای آن و اتخاذ راهکارهای اجرایی آن اقدام کنند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت و قوه قضائیه باید هیئت‌هایی را برای پیگیری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کنند، افزود: کمیسیون‌های مجلس باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی از مصوبات همانند توجه خاص به حقوق کسانی که حقوق آنها پایین است از اهمیت فراوانی برخوردار است که جای تأسف دارد برخی مسئولان در دولت که حقوق‌های نجومی را توجیه و از آن دفاع می‌کردند امروز اعلام می‌کنند که دولت نمی‌تواند به مصوبه مجلس برای افزایش حقوق افراد کم درآمد عمل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شما چه کاره هستید که می‌گوئید به مصوبه مجلس عمل نمی‌کنیم، اظهار داشت: دولت موظف به اجرای قانون مجلس است و چنین اظهاراتی مشخص می‌کند که آقایان درد مردم را درک نمی‌کنند لذا باید گفت اگر خیری به مردم نمی‌رسانید حداقل همانگونه که با حقوق‌های نجومی برخورد کردید با کارگران و کسانی که حقوق‌های کم درآمد دریافت می‌کنند برخورد کنید.

وی خطاب به دولت افزود: همانگونه که حقوق‌های نجومی را توجیه کردید افزایش حقوق‌های کم درآمدها را توجیه کرده و همانگونه که حقوق‌های نجومی را پرداخت کرده‌اید افزایش حقوق‌های کم درآمدها را پرداخت کنید.

عبادی منضبط کردن شرکت‌های دولتی و پرداختی‌های آنها، موظف کردن دولت به پرداخت حقوق‌های حق التدریسان، شرکتی‌ها و غیره به صورت ماهیانه، تأمین منابع قالیبافان و تأمین هزینه درمانی ایثارگران و رزمندگان معسر را از جمله مصوبات دیگر مجلس عنوان کرد که در لایحه بودجه سال ۹۸ درج نشده بود.

وی همچنین از اولویت دادن خراسان جنوبی برای گازرسانی به این استان تشکر کرد و ادامه داد: دولت باید تورم را مدیریت کند چرا که برخی از تورم مربوط به تحریم‌ها نبوده بلکه مربوط به سوءمدیریت دولت و به ویژه مدیریت قبلی بانک مرکزی بود لذا دولت باید به واسطه تورم ایجاد شده پاسخگوی مردم باشد چرا که مردم امروز به شدت از تورم و فشار اقتصادی در رنج هستند و استخوان‌های آنها در حال خرد شدن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه چرا کالاهای مورد نیاز مردم همانند گوشت به نحو صحیح به دست آنها نمی‌رسد، تاکید کرد: در دوران جنگ سیستم الکترونیکی و امکانات کنونی وجود نداشته اما مایحتاج مردم بهتر توزیع می‌شد لذا چرا دولت امروز از مدیریت آن اظهار عجز می‌کند و چرا جلوی مجلس را برای ارائه طرح در این زمینه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی‌های دولت که سبب ایجاد صف‌های طولانی و ناراحتی مردم می‌شود، قابل بخشش نیست، افزود: این عملکرد به معنای تدبیر نبوده و به مردم امید نمی‌دهد لذا باید در اینگونه تصمیم‌ها تجدیدنظر صورت گیرد.

عبادی با طرح این سوال که چرا زمانی که مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، شعاری عمل شد، ادامه داد: هرچه افتتاح صورت گرفته عنوان می‌شود در راستای اقتصاد مقاومتی است در حالی که گاهی ربطی به اقتصاد مقاومتی نداشته و واقعیت این است که برخی به قدری دل به غرب بسته بودند که در دل به اقتصاد مقاومتی می‌خندیدند و آن را جدی نمی‌گرفتند و امروز که نامردی غرب را دیده‌اند زمان از دست رفته است.

وی خطاب به مسئولان دولت تصریح کرد: چرا فرمایش‌های مقام معظم رهبری را جدی نگرفتید و تصور می‌کردید که آمریکا و اروپا را بهتر از رهبری می‌شناسید و امروز طرفداران غرب باید به واسطه اعتماد به آمریکا و اروپا و خوش بینی نسبت به آنها استغفار کنند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مخالف استعفای آقای ظریف بودم، افزود: وزیر امور خارجه باید بماند وکاری را که آغاز کرده به پایان برساند اما بنده می‌توانم از آقای ظریف بپرسم که چرا زمان سفر بشار اسد که جشن پیروزی مقاومت محسوب می‌شد استعفا داده و این سفر را تحت شعاع قرار داده است.

کد N2105210

وبگردی