آفتاب

آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد

آموزش و پرورش مازندران برای مسافران کنکوری برنامه دارد

ساری– ایرنا- طرح مطالعات نوروزی که به ابتکار آموزش و پرورش استان مازندران برای دانش اموزان کنکوری در ایام نوروز برگزار می شود، به دلیل استقبال کنکوری ها در سال های گذشته، امسال پنج روز زودتر و پیش از آغاز سال جدید به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح مطالعات نوروزی یا اعتکاف علمی، طرحی است که بر اساس آن آموزش و پرورش در ایام تعطیل نوروز با اختصاص مدارس و معلمان تخصصی در شهرستان های مختلف برای دانش آموزان پشت کنکوری این فرصت را ایجاد می کند که در ایام تعطیلات و پر رفت و آمد عید هم بتوانند از فضای آرام مدرسه برای استمرار مطالعه برخوردار شوند.
همچنین در این طرح که فقط در استان مازندران اجرا می شود، با دعوت از معلمان تخصصی سعی می شود به دانش آموزان در رفع اشکال نیز کمک شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مطالعات نوروی سال های قبل از هفته اول فروردین آغاز می شد ولی امسال از 29 اسفند ماه آغاز می شد و تا پایان 15 فروردین 98 ادامه دارد.
اسفندیار نظری علت آغاز زودهنگام طرح مطالعات نوروزی را استقبال دانش آموزان در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: این طرح در 32 اداره شهرستانی و منطقه ای آموزش و پرورش استان اجرا می شود و در هر شهرستان دستکم 2 مدرسه برای این منظور اختصاص می یابد.
وی با بیان این که در صورت استقبال هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد مدارس برای اجرای طرح وجود ندارد، گفت : دانش آموزان بومی و مسافران می توانند از 7 صبح تا 10 شب و در صورت استقبال به صورت شبانه روزی از فضای مدرسه برای مطالعه استفاده کنند.
معاون آموزش و پرورش مازندران افزود: البته این طرح فقط مختص دانش آموزان پشت کنکوری و متوسطه دوم نیست و دانش آموزان مقاطع دیگر تحصیلی هم در صورت نیاز می توانند از این فضا برای ادامه مطالعه بهره مند شوند.
نظری در باره چگونگی اطلاع رسانی پیرامون این طرح هم توضیح داد: آدرس و شرایط مدارس از طریق کتابچه های راهنمای گردشگری استان مازندران که در چادرهای ستاد اسکان نوروزی در ابتدای همه معابر شهری قرار دارند، در اختیار مسافران قرار می گیرد.
بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران، پارسال بیش از 50 درصد از دانش آموزان پشت کنکوری استان به همراه جمعی از دانش آموزان مسافر در طرح مطالعات نوروزی شرکت کردند.

** پژوهش سراهای مازندران به طرح مطالعات نوروزی می پیوندند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که امسال برای نخستین بار در استان، دانش آموزان بومی و مسافران می توانند از پژوهش سراهای استان در ایام نوروز استفاده کنند.
نظری هدف از این طرح را گذران اوقات فراغت دانش آموزان با تحقیقات علمی سرگرم کننده عنوان کرد و گفت: سعی شده در ایام نوروز پژوهش سراها برنامه های متنوع و جذابی برای دانش آموزان ارائه دهند.
وی اضافه کرد: برای دانش آموزانی که برنامه مطالعات علمی دارند، تمامی امکانات پژوهش سرا در اختیارشان گذاشته می شود.
مازندران 31 پژوهش سرا دارد که برای اجرای طرح نوروزی از هفته دوم نوروز فعال می شوند.
بر اساس آمار رسمی، مازندران در سال تحصیلی جاری بیش از 41 هزار دانش پشت کنکوری دارد. جمعیت دانش آموزی این استان 538 هزار نفر است که حدود 130 هزار نفر آنان در پایه متوسطه دوم در حال تحصیل هستند .
7335/1654
کد N2105157

وبگردی