آفتاب

هیات موسس انجمن طراحان و عروسک‌سازان ایرانی معرفی شدند

هیات موسس انجمن طراحان و عروسک‌سازان ایرانی معرفی شدند

طراحان و عروسک‌سازان ایرانی با انتخاب اعضای هیات موسس اولیه، گام نخست را برای تشکیل یک انجمن تخصصی برداشتند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای نظارت بر اسباب‌بازی سال‌ها پیش در یکی از مصوبه‌هایش برضرورت تشکیل یک اتحادیه مستقل اسباب‌بازی تاکید کرده است که مقدمه آن ایجاد انجمن‌های تخصصی است.

در این میان و با توجه به این مساله که صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها به دلیل نداشتن یک اتحادیه مستقل در سطح کشور همواره با مشکلاتی روبرو است طی ماه‌های اخیر و با حمایت این شورا، «انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران» و «انجمن فروشندگان اسباب‌بازی و پولیش استان تهران» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت دریافت کردند.

اکنون طراحان و عروسک‌سازان ایرانی نیز روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ با برپایی یک نشست در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعضای هیات موسس این انجمن را انتخاب کردند تا پس از آن، هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوز تاسیس این انجمن تخصصی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد.

لیلا کفاش‌زاده، نیلوفر جلیلوند، صبا آقاکثیری، الهام مردان‌پور، و علیرضا محرابیان به عنوان اعضای هیات موسس انجمن طراحان و عروسک‌سازان ایران معرفی شدند.

کفاش‌زاده، کارشناس میراث فرهنگی، مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی، عضو شورای کتاب کودک، پژوهشگر حوزه عروسک‌های بومی و آئینی و پژوهشگر حوزه افسانه و اسطوره است.

جلیلوند، طراح و سازنده انواع عروسک‌های پارچه‌ای، کارآفرین از عرضه ساخت عروسک، مدرس دوره‌های عروسک‌سازی بزرگسال و کودک از فعالان حوزه عروسک‌سازی است.

آقاکثیری، طراح، تولیدکننده و صادرکننده عروسک، برگزار کننده دوره‌های آموزش عروسک‌سازی، تصویرگر کتاب‌های کودک و از کارآفرینان حوزه اشتغال بانوان خود سرپرست و بد سرپرست است.

در همین حال مردان‌پور، طراح عروسک، نقاش، خطاط، مترجم و گرافیست فعال در زمینه عروسک‌سازی و محرابیان، طراح عروسک، نویسنده، فیلم‌ساز، عکاس، گرافیست، مدیر بخش تحقیق و پژوهش حوزه عروسک‌های بومی محلی، آیینی است.

کد N2104889

وبگردی