آفتاب

مشهد در نوروز را تجربه کنید

مشهد در نوروز را تجربه کنید

بی شک، اصلی ترین و مهمترین دلیل سفر هر گردشگر ایرانی و یا خارجی به مشهد، زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان است.

سفری برای سبک کردن روح و نزدیک شدن به خدا و بندگان برگزیده اش. خوب است این را هم بدانید که پایتخت معنوی ایران، به غیر از جاذبه های مذهبی، اماکن گردشگری دیگری نیز دارد که سفر شما را پربارتر و پرخاطره تر می کند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تور مشهد با لست تورز همراه شوید.

مجموعه تفریحی کوهسنگی


یکی از قدیمی ترین مکان هایی است که در شهر مشهد وجود دارد. پارک کوهسنگی در انتهای خیابانی به همین نام قرار دارد. این پارک دو استخر بزرگ و فضای سبزی بسیار تماشایی دارد. موزه بزرگ خراسان که موزه ای بسیار مدرن و پیشرفته با تکنولوژی های روز دنیاست، نیز در داخل پارک کوهسنگی می باشد.

آرامگاه فردوسی


یکی از مکان های با ارزش شهر مشهد، مقبره این شاعر بلندآوازه ایرانی است که جزو مفاخر ادبی این مرز و بوم است. این آرامگاه در 20 کیلومتری مشهد و در شهر توس قرار دارد. می توانید از روی بنای آرامگاه که از ستون و سنگ و کاشی درست شده، تعدادی از اشعار فردوسی را بخوانید و لذت ببرید.

حمام مهدی قلی بیک


مهدی قلی بیک، امیری ترک در خراسان بود که در زمان شاه عباس صفوی می زیست. وی در دوران حیات خود دستور ساخت حمامی را صادر کرد که امروز این حمام به صورت یک موزه، پذیرای گردشگرانی است که به تاریخ و فرهنگ علاقه مند هستند. این حمام در نزدیکی حرم امام رضا، در خیابان اندرزگوی 13 و در انتهای بازار فرش واقع شده است.

سد چالیدره


سد چالیدره یکی از مناطق تفریحی مشهد است که از امکانات کامل رفاهی و تفریحی متنوعی برخوردار است. در کنار آب و هوای مطبوع این سد، می توانید از تفریحات هیجان انگیزی مانند بانجی جامپینگ و زیپ لاین و تله سیژ هم استفاده کنید. همچنین بر تله کابین سوار شده و از زیبایی های طبیعی این منطقه لذت ببرید. قایق سواری و ماهیگیری در اسکله تفریحی سد چالیدره، امکان پذیر است. همچنین ترن کوهستان، کشتی شناور، برج گردان و امکانات تفریحی ویژه کودکان نیز در اینجا وجود دارد. برای صرف نهار و یا نوشیدنی هم نگران نباشید، انواع کافی شاپ و رستوران در این مجموعه تفریحی و زیبا قرار دارند که می توانید در صورت تمایل آنها را امتحان کنید.

شاندیز


منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای شاندیز شهر مشهد، بسیار پرطرفدار است. رودخانه های پرآبی که در پای درختان بلند چنار و سپیدار قرار دارند، دلیل آب و هوای مطبوع این دهکده هستند. انواع و اقسام فروشگاه ها و مغازه های صنایع دستی و رستوران های بزرگ را در شاندیز مشاهده می کنید. کباب های این منطقه بسیار معروف و لذیذ هستند. پیشنهاد می کنیم که در سفر به مشهد حتماً یکبار آنها را امتحان کنید.

مجتمع زیست خاور


این مجتمع تجاری را می توان یکی از معروف ترین مراکز خرید مشهد به شمار آورد. اینجا هم فال است هم تماشا. انواع مغازه ها با اجناس رنگارنگ خود در طبقات این مجتمع قرار دارند که تماشای اجناس متنوع آنها، هر آدمی را وسوسه می کند که چیزی بخرد. رستوران های شیک و مراکز تفریحی و پارکینگ نیز در این مجتمع احداث شده است. هر چند که زیست خاور تنها مکان خرید مشهد نیست، با رشد و توسعه شهر مشهد، پاساژها و مراکز خرید بیشماری در این شهر ساخته شده اند که هر کدام از آنها را انتخاب کنید، از تماشا و خرید کردن لذت می برید.

بازار سنتی رضا


در کنار مجتمع های تجاری شیک و مدرن مشهد، بازار رضا یک صفای دیگری دارد. این بازار که در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته است و از معماری بسیار زیبایی برخوردار می باشد. انواع سوغاتی و صنایع دستی مشهد را می توانید در این بازار تهیه کنید. عطر مشهدی و فیروزه در این بازار بسیار به فروش می رسند.

خانه تاریخی ملک


یکی از بناهای تاریخی و با ارزش مشهد، خانه تاریخی ملک است. این بنا که معماری آن متعلق به دوران قاجار است، دارای دو طبقه می باشد. خانه ملک را در سال 85، خانه توریست انتخاب کردند. حمام آن تنها حمام تاریخی است که خصوصی می باشد.

برای کسب اطلاع در خصوص انواع تورها، و به ویژه تور مشهد به سایت توریاب مراجعه فرمایید. اگر اهل سفر کردن هستید، تور لحظه آخری مشهد این سایت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کد N2103693

وبگردی