آفتاب

روایت داور برتر از انتخاب چهره برتر

روایت داور برتر از انتخاب چهره برتر

داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره انتخاب چهره برتر مردمی سال ۹۷ گفت: «این طرح موجب خواهد شد که انگیزه اقدامات پسندیده در جامعه بیشتر شود.»

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان این روزها به یکی از افتخارات ورزش ایران در میادین برون مرزی تبدیل شده است. داور جوانی که با حضور در میادین بین‌المللی متعدد از جمله مسابقات جام جهانی، جام باشگاه‌های جهان و ... توانسته اسم و رسمی برای خود در دنیای سوت و پرچم فوتبال دست و پا کند.

فغانی یکی از نفراتی بود که در گزینش کاندیدای نهایی چهره مردمی سال ۹۷ به همت برنامه «فرمول یک» در جمع هیات داوران حضور داشت و از بین افراد در راستای اعلام لیست نهایی یازده نفره دست به انتخاب زد.  

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره طرح «انتخاب چهره مردمی سال ۹۷» اظهار داشت: «این طرح که به همت برنامه تلویزیونی فرمول یک کلید خورد، طرحی قابل تقدیر است زیرا پیش از این شاهد چنین طرح‌هایی در راستای انتخاب چهره برتر سال نبودیم. اغلب سلبریتی‌ها، ورزشکاران افتخارآفرین، هنرمندان و ... به عنوان چهره‌های مطرح و تاثیرگذار در پایان سال توسط برنامه‌های تلویزیونی انتخاب می‌شدند اما این بار این ماجرا شکل و شمایل دیگری به خود گرفته که پیش از این بی‌سابقه بود.»

وی خاطر نشان کرد: «ایده این طرح بسیار جالب و جدید بود و بدون شک موجب خواهد شد که کارهای خوب و اقدامات مفیدی که از سوی افراد معمولی جامعه انجام شده است، دیده شود. اقدامات پسندیده‌ای که همگی در راستای انسانیت و کمک به هم نوع بوده  و اهداف دیگری پشت خود نداشته است.»

فغانی به لزوم انعکاس این قبیل اقدامات اشاره کرد و گفت: «وقتی اعمال تاثیرگذار و خیرانه افراد جامعه دیده شود، به افرادی که دست به چنین اقداماتی زده‌اند انگیزه خواهد داد و موجب می‌شود سیلی از خوبی و خیر و کمک به هم نوع در جامعه سرازیر شده و در نهایت منجر به اتفاقات پسندیده شود.»

داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره این که بر اساس چه معیار و ملاکی نفرات مورد نظر خود را انتخاب کرده است، گفت: «به هر حال انتخاب از بین این نفرات کار ساده‌ای نبود زیرا هر کدام به نوعی تاثیر مثبتی بر زندگی و معیشت مردم داشتند. با این حال هر فردی که به عنوان داور در این جمع حضور داشت، سلیقه متفاوتی را به کار گرفته است و من هم بر اساس سلیقه خودم و معیارهایی که برایم بیشتر مهم بود دست به انتخاب زدم.»

وی افزود: «برای من اولویت ثمربخش بودن اقدام افراد بود. با این حال اقدامات همه این نفرات چه آن‌هایی که به جمع یازده نفر نهایی راه پیدا کردند چه باقی این مردم خیر، قابل ستایش است و هر کدام در زمینه خودشان قدم‌های مثبتی برداشته‌اند که بسیار قابل تقدیر است.»

۵۷۵۷

کد N2103387

وبگردی