آفتاب

مهم ترین جوایز سال فوتبال لندن در تسخیر تاتنهامی ها

مهم ترین جوایز سال فوتبال لندن در تسخیر تاتنهامی ها

تهران- ایرنا- «سون هیونگ مین» ستاره کره ای باشگاه تاتنهام و «مائوریتسیو پوچتینو» سرمربی این تیم، به ترتیب جایزه بهترین بازیکن و بهترین سرمربی سال «جوایز فوتبال لندن» را از آن خود کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اسکای اسپورتس روز جمعه نوشت: در جریان مراسمی که روز گذشته در پایتخت انگلیس برگزار شد، باشگاه تاتنهام مهم ترین جوایز را در قرق خود در آورد.
مهاجم ملی پوش تاتنهام در سالی که به راحتی می توان آن را بهترین سال فوتبالی وی دانست، با فرمی ایده آل در مجموع 34 بازی در تمامی رقابت ها 16 گل به ثمر رساند.
این در حالی است که سون 26 ساله همواره یکی از ارکان اصلی باشگاه و تیم ملی کشورش بوده و تاتنهامی ها را به صعود به مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا نیز امیدوار کرده است.
تاتنهام در لیگ برتر جزیره با 60 امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی جای داشته و سایه به سایه لیورپول و منچسترسیتی که به ترتیب با 69 و 68 امتیاز در رتبه های اول و دوم جای دارند، حرکت می کند.
این در حالی است که با توجه به اینکه هنوز 10 بازی تا پایان فصل باقی مانده است، تاتنهام همچنان یکی از بخت های قهرمانی محسوب شده و مهاجم کره ای می تواند جایگاه تیمش را به عنوان یکی از مدعیان حفظ کند.
سون برای کسب این عنوان از برنده سال گذشته این جایزه یعنی هم تیمیش «هری کین»، «پیر امریک اوبامیانگ» از آرسنال، «ادن هازاد» از چلسی و «آندروس تاون سِند» ستاره تیم کریستال پالاس سبقت گرفت.
جایزه مذکور پس از اخذ 22 رای شامل آراء کارشناسان فوتبالی از جمله «بابی زامورا»، «باب ویلسون» و «تونی کاتی» به سون اهدا شد.
در سوی دیگر، سرمربی آرژانتینی تاتنهام نیز که سال گذشته تیم تحت هدایتش را به جایگاه سوم لیگ برتر جزیره رساند و با وجود عدم فعالیت پر سر و صدا در بازار نقل و انتقالات موفق شده است تا برای سومین سال متوالی سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند، جایزه بهترین سرمربی سال را سزاوارنه از آن خود کرد.
ورزشی**3991**
کد N2103151

وبگردی