آفتاب

آیت الله موحدی کرمانی: دشمن بداند انقلاب بسیار قدرتمند است

آیت الله موحدی کرمانی: دشمن بداند انقلاب بسیار قدرتمند است

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنان بدانند، انقلاب اسلامی بسیار قدرتمند است و اگر هم بخواهند ضربه ای به آن وارد کنند، خودشان نابود می شوند؛ انقلاب می ماند و همواره سرافراز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: در آثار دینی دو نوع انقلاب مطرح است، یکی «انقلاب در بصیرت و آگاهی» و دیگری «بصیرت در قلوب، انقلاب در دلها ».
وی اظهار داشت: به برکت انقلاب بصیرتی، نظام طاغوت ساقط می شود و مردم زیر سلطه، آگاهی می یابند و واقفند که باطل رفتنی و حق پیروز است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این انقلاب در بصیرت است، اضافه کرد: آبا و نیاکان ما تصور می کردند نمی توانند قیام کنند و کوچکترین اعتراضی داشته باشند، بنابر این با ذلت و خواری مواجه بودند؛ اما وقتی انقلاب شد، مردم آگاه شدند، رهبری شایسته همانند امام راحل به میدان آمد و به مردم فرمود نترسید دشمنان شما محکوم به سقوط و نابودی هستند، از شاه نترسید، او رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی با بیان اینکه مردم بصیرت پیدا کردند و به خیابان ها ریختند، یادآور شد: شاه فرار کرد و آمریکا هم نتوانست هیچ غلطی بکند و در چند مقطع هم با ذلت و خواری هم مواجه شد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در ایران، این انقلاب ما کار بصیرتی کرد؛ اسلام حاکم و طاغوت نابود شد و طی 40 سال عزت ها و عظمت ها دیدیم و توطئه دشمنان خنثی شد.
وی با بیان اینکه دومین انقلاب در قلوب و دلهاست، توضیح داد: انقلاب دوم، حافظ انقلاب اول است. انقلاب ما اینچنین بود که در بدو آن، صحنه های عجیبی از فداکاری ها و مقاومت های مردم شاهد بودیم.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: مردم به صحنه ریختند هیچ چشمداشت و انتظاری نداشتند اما به تدریج پست ها مطرح شد، پست نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیریت کل، استانداری ها، وزارت و این پست ها که آمد دلها را متزلزل کرد.
وی اضافه کرد: بعد از این پست هایی که در ایران مطرح شد برخی گرفتار این مساله شدند؛ باید دقت کرد با خون شهدا بازی نکنیم، شهدا عزت آفریدند، خون دادند، انقلاب را پیروز کردند این انقلاب امروز دست ما است و باید مراقب باشیم.
وی تاکید کرد: در قیامت نخستین سوالی که از ما می شود درباره امانت انقلاب است؛ با انقلابی که در دست شما بود، چه کردید؟ مسوولان و متمولان چه کردید؟ به وظیفه عمل کردید یا خیر؟ عدالت را برقرار کردید؟ بیت المال را عادلانه تقسیم کردید یا خیر؟ و یا عده ای خوردند و عده ای از گرسنگی مردند. باید پاسخ داد.
امام جمعه تهران گفت: «این نقطه ضعف ها مقداری مردم را ناراحت کرده است؛ آنها خیال می کنند این انقلاب است که اینگونه شده و این انقلاب است که سرنوشت گوشت را اینچنین کرده است؛ نه انقلاب هر کجا آمد عزت آورد.»
سیام**9012**9189
کد N2103146

وبگردی