آفتاب

بارش باران در بیشتر نقاط کشور/رگبار و رعد و برق برای تهران

بارش باران در بیشتر نقاط کشور/رگبار و رعد و برق برای تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال خواهد بود.

احد وظیفه در گفتگو با خبرآنلاین به پیش بینی وضعیت جوی کشور در سه روز پیش رو پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز جمعه (۱۰ اسفند)، سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال خواهد بود و در جنوب شرق و بخش‌هایی از غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این روز برای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان به سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین امروز به سبب وزش باد شدید و تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق و حرکت شرق‌سوی آن به سمت ایران، وقوع پدیده گردوخاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست گفت: علاوه بر این طی امروز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: فردا، شنبه (۱۱ اسفند)،   برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می‌شود. طی سه روز آینده نیز دریای عمان و خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی همچنین وضعیت آب و هوایی پایتخت را نیز پیش بینی و اظهار کرد: آسمان تهران امروز جمعه دهم اسفندماه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار باران و احتمال رعدوبرق و اوایل شب کاهش ابر و وزش باد شدید است و دما بین ۱۰ تا یک درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین فردا، شنبه یازدهم اسفندماه تهران هوایی صاف و گاهی با وزش باد را تجربه خواهد کرد و دما بین ۱۱ تا یک درجه سانتیگراد است. در روز یکشنبه دوزادهم اسفندماه نیز وضعیت جوی تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد است و دمای هوا در بیشترین و کمترین حالت خود بین ۱۲ تا ۲درجه سانتیگراد است.

4747

کد N2103073

وبگردی