آفتاب
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

سککوک می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیک باشد

سککوک می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیک باشد

وزیر اقتصاد گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست؛ بلکه دستیابی به رفاه، در جایی افتخار دارد که ناشی از فعالیت‌های مبتنی بر دانش و تحول‌زا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سامانه سککوک، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم تحول نظام بانکداری کشور، گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست، بلکه دستیابی به رفاه در جایی افتخار دارد که ناشی از فعالیت های مبتنی بر دانش و تحول زا باشد که بانک ملی ایران با قدمت و توانمندی بالا و به عنوان یک بنگاه بزرگ باید این تحولات را سرعت بخشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه فعالیت‌های تحول‌زا نباید برای کشور ما به یک آرزو تبدیل شود، افزود: این فعالیت‌ها باید در کشور عینیت یابد و این در حالی است که امروز باید با رونمایی از تکنولوژی‌های پیشرفته در نظام بانکی به قدمت، بزرگی، مدرن و پیشرو بودن و نیز مشتری مداری افتخار کنیم.

دژپسند در ادامه با اشاره به مسیر اقتصاد هوشمند، گفت: ما اگر بخواهیم به آن قله‌ای که در چشم انداز ترسیم شده است برسیم، باید این مسیر را طی کنیم و آن سرعت بخشی به تحولات و جذب و کاربرد فناوری ها در اقتصاد هوشمند است. به طور نمونه سامانه سککوک می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیک e-commerce به معنای کامل کلمه بوده و مقدمه‌ای بر اقتصاد هوشمند به معنای راهبردی باشد.

وی اظهار داشت: اگر بانکداری دیجیتال شکل بگیرد ناخواسته دیگر بخش ها را هم با خود همراه خواهد کرد؛ در واقع اگر بانکداری ما شکل الکترونیک بگیرد اقتصاد ما هم باید به این سمت حرکت کند یعنی به عبارتی می تواند مبنای «بی تو بی»، بی تو سی و بی تو جی را نیز ساماندهی نماید؛ چراکه بانکداری ما دولتی است، می توانیم بانکداری دولتی را در قالب دولت الکترونیک ببینیم.

دژپسند تاکید کرد: بانکداری الکترونیکی می تواند در پیوند تجارت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک را محقق کند و در گام بالاتر به اقتصاد هوشمند منتج شود و این چشم انداز در قالب سامانه سککوک محقق خواهد شد که امروز نمایشی کوتاه و نوید بخش از این حرکت را، بزرگ شاهد بودیم.

دژپسند با تاکید بر این که امروز بانک های کشور از مشکل بالا بودن هزینه های بانکی به تبع بالا بودن تعداد  شعب در رنج هستند، خاطر نشان کرد: نخستین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و سپس دیجیتال، کاهش این هزینه هاست. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، موثر و با هدف ارایه می شود و می توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.

کد N2101996

وبگردی