آفتاب

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت شناورهای مسافری نداریم/ ایجاد دو مسیر بین‌المللی مسافری به امارات و عمان

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت شناورهای مسافری نداریم/ ایجاد دو مسیر بین‌المللی مسافری به امارات و عمان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت شناورهای مسافری در ایام نوروز از بنادر استان هرمزگان نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اله مراد عفیفی پور در حاشیه همایش بین المللی توسعه چابهار در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: توسعه امکانات و تجهیزات گردشگری در دستور کار مسئولان دستگاه‌های مختلف استان هرمزگان است که می‌توان به ساخت و نصب اسکله‌های شناور در 9 نقطه که در سال گذشته انجام شد اشاره کرد. در 7 نقطه هم اسکله‌های شناور در حال احداث و در 6 نقطه هم در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم که امیدواریم تا سفرهای نوروزی این پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره تقاضای زیاد مسافرت به استان هرمزگان در ایام نوروز اظهار داشت: در تعطیلات چند روزه دهه فجر امسال پذیرای بیش از یک میلیون نفر سفر گردشگری دریایی در استان بودیم و بیش از 500 هزار تردد خودرویی به جزایر این استان انجام شد بنابراین این نشان می‌دهد که در ایام نوروز ترافیک سفر در استان هرمزگان بالا باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود تعداد مسافران در نوروز 98 بیشتر از نوروز 97 باشد گفت: سال گذشته رکورد تردد روزانه در بندر شهید حقانی به روزانه 13 هزار نفر رسید اما در تعطیلات دهه فجر امسال این رقم 14 هزار و 200 نفر در روز بود.

وی با تاکید بر افزایش گردشگر به مقصد هرمز اظهار داشت: یکی از مقاصد جدید گردشگری جزیره هرمز است و با توجه به تقاضای زیاد سفر به این جزیره در حال افزایش و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری این جزیره هرمز هستیم.

عفیفی‌پور تاکید کرد: در برخی از روزها حتی جمعیت گردشگر در جزیره هرمز به دو برابر جمعیت ساکن این جزیره می‌رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت انواع شناورهای مسافری در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی هیچ دخل و تصرفی در تعیین قیمت‌ها ندارد اما برنامه‌ای هم برای افزایش قیمت بلیت نداریم تعرفه‌های بندری در ابتدای هر سال اعمال می شود و سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال هیچ آورده‌ای از انجام سفرهای دریایی نیست و تعرفه‌های بخش مسافری سازمان بنادر نزدیک به صفر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چند مسیر دریایی در استان هرمزگان وجود دارد و چند مسیر از مسیرهای بین‌المللی هستند گفت: 12 مسیر دریایی، گردشگری و مسافرتی در استان هرمزگان داریم و بیش از 5700 صندلی شناور و ظرفیت حدود سه هزار جای خودرو آماده کردیم.

وی افزود: دو مسیر بین المللی هم از بندر شهید باهنر به امارات و از بندر بهمن قشم به عمان داریم که در حال افزایش تعداد سفرها از بندر بهمن به عمان هستیم و در هفته سه برنامه سفر از بندر شهید باهنر به بندر امارات انجام می‌شود.

وی همچنین درباره نرخ و میزان ارائه سوخت به شناورها اظهار داشت: شناورهایی که بین جزیره هرمز و قشم تردد می‌کنند مشکلی برای نرخ سود ندارند و در سفرهای داخلی شرکت پخش فرآوردهای نفتی بر اساس فرمولی مشخص میزان سوخت را تعیین می‌کند.

عفیفی‌پور همچنین با اشاره به ظرفیت بندر شهید حقانی برای جابجایی مسافر گفت: ظرفیت این بندر برای جابجایی مسافران 12 میلیون نفر در سال است.

وی همچنین درباره استانداردهای ناوگان مسافری گفت: برخی از شناورهایی که از نظر سن و سال شرایط استاندارد را نداشتند از ناوگان خارج کردیم و بر اساس استانداردها شناورهای مسافری را برای جابجایی مسافران آماده کرده‌ایم.

کد N2101259

وبگردی