آفتاب
رئیس فدراسیون:

اسامی مطرح برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حد گمانه زنی است

اسامی مطرح برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حد گمانه زنی است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نام هایی که به عنوان سرمربی تیم ملی در رسانه های کشور یا فضای مجازی مطرح شده در حد گمانه زنی است و واقعیت ندارد.

هشتم بهمن ماه امسال و پس از شکست سه بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 امارات متحده عربی کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ایران برکنار شد.
 مهدی تاج روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال مردان رده سنی بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران با جدیت در حال انجام است.
وی افزود: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک فرایند بوده و مسئولان فدراسیون نیز در حال طی کردن مسیر آن هستند.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: پس از قطعی شدن انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال مردان رده سنی بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران این موضوع از طریق رسانه ها به اطلاع مردم می رسد.
تاج عنوان کرد: قرار است به زودی تیم های ملی فوتبال مردان رده های سنی بزرگسالان، امید، نوجوانان، جوانان و نونهالان با حضور در یک کمپ مشخص با امکانات پیشرفته و زیرنظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان اقدام به تمرین و برگزاری اردوهای تدارکاتی کنند.
وی ابراز داشت: هدف از چنین اقدامی تعامل، ارتباط و تبادل نظر هر چه بیشتر بازیکنان این تیم ها با یکدیگر در راستای ایجاد وحدت رویه لازم بین آنان و بازی کردن در رقابت های داخلی و بین المللی با سیستم یکسان است.
مهدی تاج امروز همچنین در نشست مجمع انتخابات هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تهیه و پخش برنامه های متعدد ورزشی در زمینه رشته پرطرفدار فوتبال سبب تأمین بخش عمده ای از برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی افزود: فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی به یکی از اصلی ترین سرگرمی های مردم دنیا و ایران تبدیل شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: فوتبال عامل تشکیل بزرگترین همایش های انسانی در دنیا و ایران است و بر همین اساس نیز هر هفته حدود صدها هزار نفر با حضور در ورزشگاه های کشور یا از طریق تلویزیون بیننده رقابت های لیگ برتر و دسته یک هستند.
تاج عنوان کرد: فوتبال به عنوان یکی از پربیننده ترین رشته های ورزشی در دنیا و ایران عامل غنی سازی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مردم کشور و به ویژه نسل جوان است.
وی ابراز داشت: فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال چمنی کشور به ترتیب در جایگاه های دوم، سوم و بیست و دوم جهان قرار دارند که مایه افتخار بوده و نتیجه برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های چشمگیر انجام شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید همت و تلاش شود که تیم فوتبال امید کشور نیز پس از سال ها به بازی های المپیک 2020 توکیو ژاپن صعود کند.
تاج اظهار داشت: گاهی اوقات حاشیه ها و اختلاف نظرهایی در فوتبال کشور وجود دارد که طبیعی بوده و جزو ذات این رشته ورزشی است.
وی افزود: اشتباه های داوری همواره در فوتبال دنیا و ایران مشاهده می شود و باید در کشور با ارائه آموزش های لازم و مستمر به حداقل ممکن برسد.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: اعتراض به عملکرد داوران به یک عادت ناپسند بین بازیکنان فوتبال در کشور تبدیل شده که این نیز باید هر چه زودتر کاهش پیدا کند.
تاج عنوان کرد: فرهنگ سازی در زمینه احترام هر چه بیشتر به داوران و پرهیز از هرگونه پرخاشگری در فوتبال کشور از سوی تماشاگران، بازیکنان یا مربیان باید از طریق رسانه ها و به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شود تا سپس به جامعه نیز رسوخ پیدا کند.
وی ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش نهایت همکاری را با فدراسیون فوتبال در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها در مدارس کشور دارد که قابل تقدیر است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کشور در رشته فوتسال بانوان و برای کمک به رشد هر چه بیشتر آن به 9 منطقه تقسیم بندی شده که بر اساس آن هر استان با استان های همجوار خود تعامل و همکاری خواهد داشت.
تاج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه با استان های اصفهان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری همکاری و تعامل دارد.
وی با اشاره به توانمندی ها، قابلیت ها و ظرفیت های چشمگیر موجود در فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد، افزود: توجه جدی تر به مقوله تیم داری و باشگاه داری در هر 2 رشته در این استان ضروری است.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد شایسته ارتقا و پیشرفت روزافزون است و می تواند بیش از پیش در کشور مطرح شود.
تاج عنوان کرد: باید متولیان ورزش و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با همت و تلاش بیشتر زمینه توسعه همه جانبه فوتبال و فوتسال این استان در هر 2 بخش مردان و زنان را فراهم کنند تا به جایگاه مناسبی برسد.
وی ابراز داشت: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برای اعتلای رشته های ورزشی فوتبال و فوتسال در این استان همکاری لازم را با رئیس جدید هیأت فوتبال استان انجام دهند و مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیز آماده حمایت های لازم هستند.
تاج گفت: رئیس جدید هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد نیز تعامل، ارتباط و هماهنگی بیشتری با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هزینه ورودی تیم های فوتبال این استان به رقابت های دسته 2، دسته سه و زیرگروه کشور از سوی فدراسیون کاهش یابد.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: انتظار می رود که مسئولان فدراسیون حمایت بیشتری از فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در بخش بانوان کنند.
وی افزود: متولیان ورزش و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توقع زیادی از رئیس جدید هیأت فوتبال این استان برای کسب موفقیت های روزافزون در رشته های فوتبال و فوتسال در هر 2 بخش مردان و زنان دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان این استان در حد امکان از هیأت فوتبال استان حمایت خواهند کرد و از هیچ تلاشی دریغ نمی شود.
علوی عنوان کرد: هیأت های فوتبال هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تعامل بیشتری با هیأت فوتبال استان و رئیس جدید آن داشته باشند.
وی ابراز داشت: بحث آموزش داوران و مربیان بیش از پیش از سوی هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جدید آن جدی گرفته شود.
علوی گفت: فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد در هر 2 بخش مردان و زنان با وجود داشتن استعدادهای چشمگیر همواره از کمبود اعتبارات و نداشتن حامی مالی رنج می برد و کاهش این مشکلات مهم نیز مستلزم نگاه ویژه مسئولان فدراسیون است.
سه نفر به نام های خداداد افشاریان، حمزه دامیده و کرم جانی پور در این نشست کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بودند که حمزه دامیده غایب بود و کرم جانی پور نیز انصراف داد.
در این نشست از مجموع 20 رأی مأخوذه خداداد افشاریان با کسب کل آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.


ایرنا
کد N2101106

وبگردی