آفتاب

بازتاب سفر بشار اسد به کشورمان در رسانه‌های بین‌المللی

بازتاب سفر بشار اسد به کشورمان در رسانه‌های بین‌المللی

سفر غیرمنتظره رئیس جمهور سوریه به کشورمان در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری آن را تلاشی از سوی اسد برای قدردانی از ایران دانستند.

به گزارش ایسنا، سفر بشار اسد به ایران علاوه بر رسانه‌های عربی منطقه و جهان، در رسانه‌های انگلیسی زبان در سطح جهان نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه اولین سفر علنی خود به ایران، نزدیک‌ترین متحد منطقه‌ای‌اش را از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ انجام داد و با آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران دیدار کرد تا از اتحادشان دفاع کند.

رویترز در ادامه گزارش خود به تصاویر منتشر شده از دیدار اسد و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آنطور که تلویزیون ایران و سوریه نشان داد آنها یکدیگر را در آغوش گرفته و در حال خندیدن بودند. تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که هر دو بر سر ادامه همکاری در تمام سطوح و در راستای منافع دو کشور توافق کردند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران نیز در این دیدار حضور داشت و در کنار بشار اسد نشسته بود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری نادر به خارج از کشور روز دوشنبه به تهران رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد تا از جمهوری اسلامی به دلیل حمایتش از دولت در جریان هشت سال جنگ داخلی قدردانی کند.

اسد در سفر خود به ایران که در طول هشت سال گذشته برای اولین بار اتفاق افتاد و به جایی غیر از روسیه انجام شد، با رهبری و رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

خبرگزاری شینهوا نیز در خبری کوتاه سفر رسمی رئیس جمهور سوریه به ایران را بازتاب داد.

نشریه لوموند دیگر رسانه‌ای بود که به‌طور مشروح با گزارش سفر بشار اسد به ایران پرداخت و آن را غیر معمول توصیف کرد.

لوموند با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اصلی‌ترین حامی منطقه‌ای دولت اسد است، نوشت که وی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ به ایران سفر و صبح روز دوشنبه در تهران با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران و حسن روحانی، همتای خود دیدار کرد اما خبر این دیدار عصر دیروز منتشر شد.

این نشریه فرانسوی نیز در گزارش خود به حضور قاسم سلیمانی در دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و نوشت: آخرین سفر رسمی بشار اسد به ایران در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که در آن زمان نیز با رهبری ایران دیدار کرد. وی در سال‌های اخیر به ندرت از کشور خارج شده و در چند مورد تنها به روسیه رفته است که آخرین بار آن در مه ۲۰۱۸ بود.

روزنامه دیلی میل درباره سفر بشار اسد نوشت: رئیس جمهور سوریه با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران دیدار کرد تا از از وی برای حمایت از دولت دمشق در جریان هشت جنگ سوریه تشکر کند. رهبری ایران نیز در این دیدار او را قهرمان جهان عرب توصیف کرد.

علاوه براین، روزنامه دیلی استار با تاکید بر اینکه رئیس سوریه برای قدردانی از ایران به دلیل حمایت‌هایش از او به تهران سفر کرد، به انتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جریان این دیدار پرداخت و نوشت: دیدار بشار اسد با رهبری و رئیس جمهور ایران یک روز پیش از سفر نخست وزیر اسرائیل به روسیه انجام گرفت. سفری که انتظار می‌رود رایزنی‌ها در آن روی نقش ایران در سوریه متمرکز باشد.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی سفر بشار اسد به ایران را سفری غیرمعمول از سوی رئیس جمهور سوریه به خارج از کشور در سال‌های اخیر دانست و به تشریح دیدار صمیمانه اسد با رهبر ایران پرداخت و گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس جمهور اسد درحالیکه همدیگر را در آغوش گرفته بودند، خنده بر لب داشتند.

الجزیره افزود: بشار اسد در این سفر از رهبری ایران برای پشتیبانی‌اش از او در جریان هشت سال جنگ در سوریه تشکر کرد.

رسانه‌های صیونیستی، ازجمله یدیعوت آحارونوت، هاآراتص، جوئیش کرونیکل و روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، شبکه‌های دویچه وله، سی‌بی‌اس و راشا تودی و بی‌بی‌سی از جمله دیگر رسانه‌هایی بودند که خبر سفر بشار اسد به ایران را منتشر کردند.

انتهای پیام

کد N2100676

وبگردی