آفتاب

لزوم خرید تجهیزات پزشکی از تیم مهندسی پزشکی؟

لزوم خرید تجهیزات پزشکی از تیم مهندسی پزشکی؟

همانطور که با پیشرفت تکنولوژی تولید و نیاز مشتری، شاهد افزایش روز افزون تنوع و کیفیت در تولید و عرضه کالاهای مختلف در برندهای مختلف هستیم، روند مشابه در تجهیزات پزشکی و کالای سلامت نیز اتفاق افتاده است.

این تنوع و گستردگی، علاوه بر وابستگی روز افزون بیماران و متخصصان درمان به تجهیزات به روز و استاندارد، بستر مناسبی نیز در اختیار شرکت ها و فعالان اقتصادی برای کسب و کار تجهیزات پزشکی فراهم کرده است. در حال حاضر در بورس کالای پزشکی کشور، شرکت ها و فعالان اقتصادی متعدد، اعم از شرکت های تولید کننده و وارد کننده، نمایندگی های فروش، مراکز پخش و توزیع، بنگاه داران و مغازه داران تجهیزات پزشکی حضور دارند. با توجه به هزینه سالانه تامین تجهیزات پزشکی و همچنین خطرات احتمالی که این تجهیزات ممکن است برای بیماران و پرسنل درمان داشته باشند و از طرف دیگر وجود تنوع در کالاها و کشورهای تولیدکننده، لزوم دانش مهندسی پزشکی بیش از هر زمان در نظارت، مدیریت و تامین کالای پزشکی احساس می شود. شرکت افرا طب گلسار شامل تیم متخصص مهندسی پزشکی و پزشکان متخصص، در حال خدمت گزاری مشاوره و فروش صفر تا صد تجهیزات پزشکی با دراختیار داشتن مجوز های قانونی و مدارک تحصیلی معتبر می باشد.

متاسفانه در خرید، فروش و تجارت تجهیزات پزشکی، شرکت ها و مجموعه های اندکی وجود دارند که دارای حداقل استانداردهای وجود علم و سواد در زمینه تجهیزات پزشکی (چه علم آکادمیک تحصیلی و چه علوم تجربی تخصصی) باشند و صرفا به عنوان یک کالای تجاری به این تجهیزات نگاه می گردد و این امر ممکن است خطرات و زیان های جبران ناپذیری را برای بیماران گرامی، پزشکان ارجمند و شاید مجموعه مراکز درمانی کشور داشته باشد.

کالاهای پزشکی با توجه به کاربرد معمولا در چند گروه اصلی طبقه بندی می شوند: کالای پزشکی کلینیکال و پیشرفته، کالای پزشکی مصرفی، کالای پزشکی بیمار در منزل، کالای هتلینگ، ابزار معاینه و ابزار سنجش خانگی و ... . از گروه کالاهای پزشکی کلینیکال می توان به انواع دستگاه سونوگرافی، دستگاه اکو قلب، نوار قلب (ECG)، اسپیرومتری، مانیتورهای علائم حیاتی، پمپ تزریق سرنگ، الکتروکوتر، الکتروشوک و انواع ساکشن و ... اشاره کرد. استاندارد بودن این تجهیزات و مطابقت آنها با نیاز بیمار و پزشک متخصص اهمیت ویژه ای دارد چرا که تاثیر مستقیم بر عملکرد و تشخیص پزشک و در نهایت جان بیماران دارد. شرکت افرا طب با بهره گیری از کادر پزشکان و مهندسین پزشکی و دانش روز، بهترین مشاوره را در خرید و ارتقاء این تجهیزات به مراکز درمانی ارائه می دهد.

از دیگر گروه های تجهیزات پزشکی مهم و پر کاربرد، کالاهای مورد استفاده برای نگهداری بیمار در منزل است. از این دسته کالاها می توان به انواع اکسیژن ساز، دستگاه سی پپ، دستگاه بای پپ، کپسول های اکسیژن، تجهیزات توان بخشی، ویلچر، انواع تخت و تشک مواج و ... اشاره کرد. از آنجایی که در خرید و استفاده از این تجهیزات، معمولا پزشک متخصص حضور ندارد و بعضی از این دستگاه ها با جان بیمار در ارتباط هستند، بیش از هر زمان دیگری، لزوم وجود متخصص مهندسی پزشکی در فرایند خرید، نصب و خدمات پس از فروش این تجهیزات احساس می شود. شرکت افرا طب با کمک دانش مهندسی پزشکی و مشاوره پزشکان متخصص خود، بیماران را در تمام مراحل خرید، نصب و استفاده از دستگاه های بیمار در منزل یاری می دهد.

کالای پزشکی مصرفی و هتلینگ (انواع تخت، ترالی و ...) با توجه به مصرف بالا و تماس مستقیم که با بیمار دارند باید همواره مطابق با استانداردهای نوین ساخت و عرضه تجهیزات پزشکی باشند تا نیاز بیمار را به بهترین وجه برآورده کنند. همچنین  ابزار معاینه پزشکی و ابزار سنجشی (مانند فشارسنج، دستگاه تست قند خون و ...) به دلیل اهمیتی که در تشخیص فاکتورهای سلامت بیمار دارند و همچنین تنوع گسترده ای که در برندها و کشورهای سازنده آنها وجود دارد، همواره نیاز به دانش مهندسی پزشکی در تشخیص دستگاه استاندارد و مناسب این گروه کالاها، برای مصرف خانگی یا کلینیکال احساس می شود. شرکت افرا طب با شناسایی برندهای معتبر و تطابق آنها با نیاز بیمار و پزشک، بهترین مشاوره را در خرید این گروه از تجهیزات عرضه می کند.

لطفا قبل از اقدام به خرید هر نوع ملزومات و تجهیزات پزشکی، با شرکت افرا طب گلسار مشورت نمایید تا بهترین انتخاب و نتیجه را به دست آورید.

کد N2095452

وبگردی