آفتاب

مربی خشن گزینه جدید مربیگری تیم ملی ایران شد!

مربی خشن گزینه جدید مربیگری تیم ملی ایران شد!

گوردون استراکان اسکاتلندی به عنوان یکی از گزینه های تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است

گزارش روزنامه هفت صبح درباره این موضوع را بخوانید:
1 - مهدی  تاج برای انتخاب جانشین کی‎روش سیاستی را دنبال می کند که پیش از این در دوره ریاست کفاشیان جواب داده بود. در زمان انتخاب کی‎روش، فقط کفاشیان و عباس ترابیان از مذاکره با این مربی پرتغالی خبر داشتند و هیچ شخص دیگری نمی دانست که کدام مربی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و حتی تاج – که آن زمان نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود – اطلاعی از مذاکره با کی روش نداشت.
حالا تاج، محمدرضا ساکت را به عنوان فرد معتمدش انتخاب کرده و این دو نفر مشغول بررسی گزینه های سرمربیگری تیم ملی هستند. آخرین و جدی ترین گزینه آنها هم مربی ای است که تا امروز نامش رسانه ای نشده بود. او کسی نیست جز گوردون استراکان( یا با تلفظ دیگر استراچان) که فدراسیون مذاکرات ابتدایی را با او انجام داده است.
2- استراکان 62 ساله چهره سرشناسی در فوتبال بریتانیا محسوب می شود. او هم به عنوان بازیکن به موفقیتهای زیادی با تیمهای آبردین، منچستریونایتد و لیدز رسیده و در مقام سرمربی هم کارنامه نسبتا قابل قبولی دارد. او که مربیگری را از تیم کاونتری سیتی شروع کرد، سابقه هدایت ساوتهمپتون و سلتیک را هم در کارنامه اش دارد و با سلتیک 6 قهرمانی در رقابتهای مختلف را تجربه کرده. بهترین دوران مربیگری او مربوط به حضورش در سلتیک بوده است.
3- گزینه جدید سرمربیگری تیم ملی، بین سالهای 2013 تا 2017 سرمربی تیم کشورش( اسکاتلند) بود و در 40 بازی، 19 برد، 9 مساوی و 12 باخت بدست آورد. او البته در رساندن اسکاتلند به جام جهانی 2014 و 2018 ناکام بود و در یورو 2016 هم خبری از این تیم نبود تا نهایتا بعد از ناکامی اسکاتلند در رسیدن به جام جهانی 2018، استراکان از سرمربیگری تیم ملی کشورش استعفا دهد.
4- بنا به اطلاعات موجود در صفحه ویکی پدیای استراکان، او مربی بسیار سخت گیری است و مثل کی روش توجه ویژه ای به جزئیات دارد و حتی به تغذیه بازیکنانش هم کار داشته و به آنها توصیه هایی درباره رژیم غذایی شان داشته است. او هم مثل کی روش به سیستم 1-3-2-4 علاقه دارد. نکته جالب درباره این مربی اسکاتلندی، سابقه اختلاف او با سرالکس فرگوسن است. او که سابقه بازی زیر نظر فرگوسن را داشته، از دید سرالکس، شخصی غیرقابل اعتماد بوده هر چند که نهایتا طرفین در سال 2006 تصمیم گرفتند اختلافات را کنار بگذارند یا حداقل استراکان که چنین اعتقادی داشته است.
کد N2094272

وبگردی