آفتاب
عضو فراکسیون امید مجلس:

زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست

زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست

تهران-ایرنا- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: فضای دیپلماسی گاهی اقتضا می کند که کارها با لبخند دیپلماتیک پیش رود و گاهی نیز مستلزم جدیت و حتی قهر انقلابی است؛ زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست.

محمود صادقی روز دوشنبه در خصوص مواضع متناقض برخی رسانه های داخلی در خصوص تیم دیپلماسی کشور و آقای ظریف به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: این اقتضائات نشانه شخصیت کامل یک دیپلمات است که در جای خود با قاطعیت سخن می گوید و در جایی دیگر با زبان دیپلماتیک اظهار نظر و عمل کند؛ اگر چه زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست و استحکام خاص خود را دارد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی رقبای داخلی در نقش دشمن خارجی عمل می کنند؛ کنفرانس مونیخ یک کنفرانس امنیتی است و فضای حاکم بر این کنفرانس اقتضا می کند که وزیر امور خارجه به عنوان نماینده کشوری قربانی تروریسم با قاطعیت خاص اظهار نظر کند و ما این قاطعیت و جدیت را در مواضع ایشان مشاهده کردیم.
رییس فراکسیون شفافیت مجلس افزود: فضای مذاکره و کارهای نرم دیپلماتیک نیست و باید مواضع را با قاطعیت بیشتری بیان کرد؛ از یک طرف ما وقتی با یک دشمن عهد شکن روبرو هستیم و به فاصله دو روز از یک فاجعه تروریستی در کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کنیم؛ طبیعی است که لحن و مواضع ما متفاوت باشد و اگر غیر این بود جای تعجب داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
وی در خصوص طرح استیضاح رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: من از همکاران روحانی در مجلس شورای اسلامی در این باره پرسیدم که این امر از کدام اتاق جنگ طراحی شده است؛ گفتند؛ حتی اکثریت دوستان اصولگرا نیز از امضای این طرح امتناع می کنند.
بیشتر یک شوخی و بازی با افکار عمومی است و جدی نیست.
سیام**3050**1535
کد N2092730

وبگردی