آفتاب

سه سال حبس در انتظار لژیونر سنگاپوری باشگاه فولام

سه سال حبس در انتظار لژیونر سنگاپوری باشگاه فولام

تهران- ایرنا- براساس اعلام وزارت دفاع سنگاپور، «بِن دیویس» نخستین بازیکن سنگاپوری شاغل در لیگ برتر انگلیس، به دلیل ثبت نام نکردن و همچنین طی نکردن دوران خدمت وظیفه، در معرض خطر سه سال حبس قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه نوشت: عدم موافقت دولت سنگاپور با معافیت موقت دیویس 18 ساله از خدمت سربازی، سال گذشته حرف و حدیث های فراوانی را مطرح کرد و این شائبه را به وجود آورد که قوانین سفت و سخت این کشور در رابطه با خدمت وظیفه عمومی مانع از رسیدن جوانان این کشور به رویاهای شان می شود.
دیویس پس از امضای قراردادی 2 ساله با باشگاه فولام انگلیس، به نخستین بازیکن آسیای شرقی تبدیل شد که به یک تیم لیگ برتری ملحق می شود.
این در حالی است که وزارت دفاع سنگاپور با انتشار بیانیه ای در تارنمای رسمی خود، اعلام کرد: بنجامین دیویس از مقررات خدمت وظیفه عمومی تخطی و در موعد مقرر از ثبت نام خودداری کرده است؛ علاوه بر این، وی هم اکنون بدون در اختیار داشتن مجوز خروج معتبر، در خارج از کشور به سر می برد.
وزارت دفاع سنگاپور اعلام کرد که دیویس به تخطی از قوانین ثبت نام برای گذراندن خدمت سربازی متهم بوده و در صورت اثبات اتهام وی، جریمه ای تا سقف 10 هزار دلار یا سه سال حبس برای وی در نظر گرفته خواهد شد.
تعداد انگشت شماری از ورزشکاران سنگاپور موفق شده اند تا معیارهای مورد نیاز برای استفاده از معافیت دائمی از خدمت سربازی را کسب کرده و شروط لازم را برآورده سازند که از جمله این افراد می توان به «جوزف اسکولینگ» شناگر مطرح سنگاپوری و دارنده نخستین مدال طلای المپیک این کشور در رشته 100 متر پروانه در المیپک 2016 ریو، اشاره کرد.
ورزشی**3991**9129
کد N2092724

وبگردی