آفتاب

هشدار اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به پیامدهای ائتلاف اعراب با اسرائیل

هشدار اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به پیامدهای ائتلاف اعراب با اسرائیل

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اعلام هشدار نسبت به پیامدهای ائتلاف کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران، هدف اصلی این ائتلاف را مسأله فلسطین برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از حریت، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «مسلمانان وقایع کنفرانس ورشو و نشست تعداد فراوانی از سران عرب با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را که قدس و سرزمین فلسطین را اشغال کرده و دست به کشتار فرزندان این سرزمین می‌­زند و به دنبال یهودی‌سازی قدس و فلسطین است، را با اندوه و حسرت پیگیری می­‌کنند».

در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو از این نشست خوشحال خارج شد و آن را یک تغییر تاریخی برشمرد. وی از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواست تا برای تحقق منافع مشترک اعراب و اسرائیل و پاک شدن جنایت­های این رژیم در قدس و کرانه باختری و دیگر سرزمین­‌های فلسطین از اذهان اعراب حاضر در این نشست تلاش کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «برخی سران عرب به منظور اقناع آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به ایران، با عبارت‌­های دیپلماتیک، جنایت‌­های رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه را تایید و مقاومت مردمی را محکوم کردند».

بیانیه مذکور تأکید کرده است که تمام نشانه­‌های موجود حکایت از آن دارد که در حقیقت هدف اصلی این ائتلاف مسأله فلسطین و تحقق به اصطلاح معامله قرن است. بیانیه اتحادیه علمای مسلمان بر عدم اهمال و سهل‌انگاری نسبت به موضوع قدس و فلسطین دعوت کرده است.

معامله قرن، طرح ابتکاری صلح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است که برای اجبار مردم فلسطین به کوتاه آمدن در قبال شهر قدس و حق بازگشت آوارگان طرح‌ریزی شده است.

این اتحادیه هشدار داده است که حتی اگر به فرض محال ایران مورد هدف قرار گیرد، منطقه به آشوب ویرانگری گرفتار خواهد شد که فقط دشمنان از آن سود می‌­برند.

بیانیه مذکور تأکید کرده است که امنیت جهان اسلام که امنیت منطقه نیز در گرو آن است، ‌از طریق همکاری و ائتلاف با دشمن اشغالگر که شعار از نیل تا فرات را سر می­‌دهد و سودای بازگشت به سرزمین خیبر و «بنی نضیر» و «بنی قینقاع» و «قریظه» در شهر مدینه منوره را دارد،‌ محقق نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر کسی پوشیده نیست که طرح صهیونیستی بر تجزیه امت اسلامی و فتنه‌افکنی مبتنی است تا بدین صورت با درگیر کردن امت با مشکلات و جنگ‌ها، امنیت و ثبات خود را محقق کند».

بیانیه اتحادیه علمای مسلمان هشدار داده است که شراکت و ائتلاف با دشمن اشغالگر خطر بزرگی است و بلکه حتی دانشمندان امت از دهه ۵۰ قرن گذشته آن را خیانت بزرگ توصیف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که جهان عرب از جنگ‌های ویرانگر در یمن و سوریه و لیبی و کشورهای دیگر رنج می­‌برد و این جنگ‌­ها کمترین خیری را برای ملت­‌های عرب محقق نکرده­‌اند.

بیانیه مذکور، مسلمانان را از تلاش و همکاری برای ایجاد جنگ در منطقه خلیج‌فارس به منظور رویارویی با ایران بر حذر داشته است.

 این بیانیه تأکید کرده است: «اسرائیل و آمریکا به نیابت از احدی جنگ نخواهند کرد و خسران بزرگ آن فقط گریبانگیر کل منطقه می­‌شود، جنگ هشت ساله عراق علیه ایران چه رهاوردی غیر از ویرانی و خونریزی و عواقب ناگوار دیگر داشته است».

در ادامه آمده است که که اسرائیل سلاح می­‌خرید تا آتش جنگ را شعله‌ورتر کند، آمریکا نیز از عراق حمایت می­‌کند تا از جنگ برای تحقق اهداف خود سود جوید.

در پایان بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است: «تاریخ گواه آن است که عقب نشینی از موضوعات بزرگ باعث تجزیه بیشتر امت اسلامی و بی اعتمادی ملت ها به سران کشورهایشان می‌شود».

کد N2092414

وبگردی